Slapp helg

16.30 kom Jocke och hämtade mig på jobbet i fredags. Bägge två var superduper hungriga efter att ha skippat lunchen för att hinna med arbetssysslorna. Planen var redan nedpackad; bad! Det visade sig efter lite om & men att jag hade ett mål och Jocke ett annat (läs äventyrsbad). Efter 1h i bilkö i centrala Göteborg, gav vi upp och åkte hem.
Det blev pizza, godis och film i soffan/sängen innan vi slocknade vid 21. Saknade lite mer action/emotions i Alice i underlandet (filmen vi hyrde), men den dög att halvsova till ;)

Igår lördag tog vi, vad vi trodde var en lååång sovmorgon. Klockan kändes som 11, men var strax innan nio. Seg start här hemma med frukost och småpyssel innan vi styrde kosan på Haga, Bondens marknad. Vad jag trodde skulle vara en stor marknad med god mat ÖVERALLT, visade sig vara grönsaker och ost i 4 marknadsstånd.
Men vi fick med oss Hjortkorv och en miniost för 200:-. Satt fint i kistan som mellanmål.

Idag var vi till Partille och röstade. Tycker det ska bli spännande nästa söndag! Och snälla, rösta!!
Efter lite trånande efter snygga höstkläder och skor, åkte vi till Bohus fästning. Jag trodde i ärlighetens namn inte att det var inträde där. 50:- för en vuxen att ranta runt bland sten och gräs. Dåligt skyltat och uppbyggt för att kännas som "back in the days". Roligast var fängelsehålan där fångarna virades ner 6 m ner i en håla utan dagsljus. Det får dagens fängelse att likna top-notch. ;)

Nu känner jag mig redo att strax hoppa ner i en nybäddad säng för att samla krafter för en ny arbetsvecka.

Tschüss!



Kommentarer
Postat av: msv

Virades????

På min tid då firades man ner i fängelsehålan.



Så synd om er att ni inte fick bada, för i Götet så finns det väl bara ett badhus, och inga spårvagnar att åka med för att undvika en massa bilköer.

Det är väl därför som man skall åka spårvagn i stan.



"Vad är väl en marknad i Göteborg mot en marknad i Åmål" Inget tydligen.



Duktigt av er att ta ert "röstningsansvar".



Jobbar hela lååånga helgen.



2010-09-15 @ 10:31:11
Postat av: Nikki

Önskelistan lyder:



- plånbok (liten nätt. svart eller brun)

- skinnhandskar (äkta skinn också. tänk på att jag har korta fingrar)

- dra-på-lakan. (ej jysks, det ska vara med resår i kanterna. sängen är 180 cm bred.)

- ansiktskräm (dermalogica)

- Didriksson vinterjacka. (brun)

- träningskläder (Fredrik har lovat att köpa halvårskort på Älvhögsborg här i Thn...då behövs kläder)

- träningsskor (strl 38)

- bil

- hus/radhus

- gjutjärns panna (stekpanna)



Well...det var väl vad jag kunde komma på.

2010-09-28 @ 20:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0