Back to basics.



I vår har jag anmält intresse för att börja rida på Göteborgs Fältryttarklubb. Jag ska alltså väcka hästtjejen i mig igen. Behöver verkligen en aktivitet efter jobbet som inte innebär diska, laga mat eller titta på tv, utan som man längtar till.

Gamla härliga minnen dyker upp: En häst som inte vill in i hästkärran, ridlärare som skriker, svettiga hopplektioner, elever som grinar, dryga satar i privatstallet, spiltor (hatar spiltor!), nerlerade hästar, skor som går av, hästar som inte vill gå in, möss i fodertunnan, bajs i nysopade gången.

Ja, det finns självklart många positiva minnen också, som ridlärare Monica, privatlektioner med Monica, sena sommarkkvällar i stallet, varma och gosiga hästar på vintern, hästen Filipp, min häst Bobby, griniga Nina, konstiga Corona, heta Laban, härliga galoppturer över ängar och känslan när man fått över ridskolans vrångaste häst över ett hinder.


Detta ska bli kul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0