Våga tänka om..


Grått golv mot de vita listerna är riktigt fint.

Vi renoverar vårat sovrum i Galtviken (Jockes släktklenod). I helgen rev jag ut det sista medan han klyvde/klöv ved och klippte gräsmatta. En inbyggd garderob skulle rivas, golvlister bort, väggpaneler bort och den hemska plastmattan bort. Jag är inte den som är den, utan är, om jag får säga det själv, ganska så händig. Resultat av många timmar med morfar i ladugården/stallet. Dessutom är det avkopplande och roligt att få bygga/riva/arbeta med händerna.

Vi har planer på att måla det trägolv som vi hittade under plastmattan vitt. Alla väggar utom en ska även vara vita, vit takpanel och en liten vägg med liggande panel som jag redan har målat vitt, och en vit murvägg. Mycket vitt. Det gillar jag. En vägg ska ha en härlig blommig tapet, har jag bestämt ;) Det är ändå ett sommarhus.

För att återgå till golv. Jag såg bilden ovan på bloggen Simplicity som jag läser när jag vill ha inspiration. Frågan är om det inte vore fint med ett ljusgrått golv. Jag får för mig att det känns "varmare" än vitt, och kanske kan bli en fin kontrast till allt det andra vita. Smutsen syns inte lika mycket heller ;)
Tänk vad fin den vita gungstolen skulle bli mot ett golv som på bolden ovan.

Tål att tänkas på.


Vitt trägolv är också fint.


Kommentarer
Postat av: Nikki

det är ju det jag alltid har sagt ju. Få golvet lutat, så är det klarttt! (med betoninig på klarTTT)

Nu har jag vart i Grebbestad och fixat o målat med den liggande panelen i rummeNA (plural).

Vi kan väl säga så här: Just nu har det gått åt ca 500 meter panel.



Jo, en grej till. Mercan är död. Han har fått för sig att införskaffa en Caddy. En Caddy?!

Oh no sa jag. Oh no. Åh jo, sa han då.

Varför ska pappor alltid få bestämma?

2010-08-21 @ 02:48:16
Postat av: Mika

Oh, RIP Mercan. Jag lägger mig inte i hans bilköp faktiskt. Men, han kan ju ta din=hans?!



FÅ golvet lutat. Detta måste man göra själv. Funderar på om man ska vitsåpa golvet. Blir mindre arbete att göra då.



500m? Djisses. Ska det målas oxå? Trodde det var klart...

2010-08-22 @ 17:51:42
Postat av: Nikki

Det var då en jäkla dålig uppdatering hon har då.

Hon som bor i storstan o allt.

2010-08-27 @ 03:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0