När allt tystnar.

Idag när jag och Jocke skulletill systemet bortanför oss här i Göteborg hände något hemskt. När vi väntade vid ett rödljus på att få köra ut på vägen, hör vi människorna på gatan skrika "Men fy!""Va i helvete!", och så hör vi ett rejält duns!

Vi tittar åt vänster och ser att spårvagnen stannat och att en man ligger på backen. Vi kör fram bilen en bit, och är på väg ut ur bilen för att springa dit, men några andra hann dit före och jag ser minst 3 st som verkar ringa 112, så vi stannar i bilen.

Mannen ligger på mage på backen helt borta och rör sig inte. En kvinna börjar känna efter hans puls, jag förstår att hon inte vill vända på han, för jag antar man inte ska göra det innan ambulans kommit om det finns risk för att förvärra.

2 minuter senare kommer Göteborg spårvagnar i vita bilar och sirener. 4 minuter senare ambulans. 10 minuter senare polisen.

Antagligen (jag antar nu!) att det var en A-lagare som klivit ut på gatan och blivit påkörd, inte överkörd. För det satt en massa A-lagare mitt emot och jag såg hans systemkassa en bit ifrån han. Kvinnan som körde spårvagnen var riktigt skärrad och blev omhändertagen.

Det som var skrämmande var just det ögonblicket man såg honom ligga på backen och man insåg vad som hänt, för han såg verkligen död ut. Man blev lite handlingsförlamad och väntade nästan på att någon skulle springa dit. Ja, rädd blev man tror jag.

30 minuter senare var allt igång igen, och vi fick köra vidare på gatan där han legat med blod på backen.

Jag hoppas att han klarar sig med lindriga skador.



Kommentarer
Postat av: msv



Oj då, det måste verkligen ha varit en upplevelse för er,men hur gick det sen? Glömde ni att åka till bolaget, eller stal ni hans systemkasse ? :):):)

2009-09-07 @ 00:27:24
Postat av: Anonym

usch otrevligt! Hoppas han klarade sig.

2009-09-07 @ 14:01:57
URL: http://mollimonkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0