Utskällning

Jag har fått en utskällning i tvättstugan. Fast inte direkt till mig. Jag trodde min tvättid var 15-18, men tydligen var det 12-15.

Kom ner till tvättstugan 14.30 och behövde verkligen tvätta! Körde igång maskinerna och hoppades på att personen efter mig slutade jobba kl.16 eller ngt liknande, för min tvätt skulle vara klar 15.15. Det finns ju inte snabbtvätt på helvetena! 15.02 ringde det på dörren, och där stod en biffig kille i tajt brottarlinne och undrade om det var jag som tvättade. Om man får säga så, så verkade han lite bögig i sitt sätt. Jag lovade iaf att rusa ner med en gång och stoppa maskinerna.

När han kommer ner till tvättstugan har jag fått stopp på 2 av 3 maskiner och den tredje gick inte att stanna. Så jag sa vänligt att Tyvärr går den inte att stanna, men det är 14 min kvar. Går det bra? Jag fick inget svar tillbaka. När han har lagt in sin tvätt i de 2 andra maskinerna (oj va mkt tvätt han hade, det fyllde nästan botten på en ikea-kasse!) lämnade han tvätten för tredje maskinen kvar. Och hur mkt var det? Ett par byxor, en tröja och t-shirt. 3 plagg. Där stod jag med tvätt upp till knäna.

När jag 14 min senare har tömt min tvätt och går ut ur tvättstugan och väntar på hissen, hör jag hur han står och svär som tusan! "Fucking idiots! Fn va idioter det finns! Fårskalle." mm. mm. mm.

Klockan var 15.20 när jag var klar. Oj, 20 min över tiden. Världen går under. Hoppas han hann tvätta och torktumla sina 3 plagg på resterande 2 h 40 min.

Well. Min första utskällning i tvättstugan iaf!



Kommentarer
Postat av: Nikki

Jag fick en liten hälsning på tids-boknings papperet. Tiden var till kl 21. Vi "råkade" väl tvätta till runt 22. NÅGON har varit så snälla o påmint oss om att tiden är kl 21, inte 22 genom att ringa in ordinarie tid, KRAFTIGT, och sedan gjort ett utropstecken. Ett utropstecken...wow. Tufft gjort.



Men du...what the shit...Sundsvall??? Vad hände??

2009-11-10 @ 17:44:57
Postat av: Marika

hahahah! I love tvättstugebråk! Var det inte David Batra som skrev en "arga lappar" bok?



Jadu Virre, Sundsvall. Vad händer. Vi får ta det en annan dag.

2009-11-10 @ 17:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0