New Moon



Jag har precis varit på bio och sett New Moon, uppföljaren av Twilight. Den började 23.30, det senaste jag någonsin varit på bio samt att jag gick själv. Mycket bra.

Filmen då. Jo, jag tycker Kristen var mycket bra, om inte bättre, än i första filmen. Mognare, och det passar rollen bättre. New Moon tycker jag var bättre än Twilight.  Och har man inte sett/läst något ur serien, så rekommenderar jag att läsa böckerna först. Eller en bok i taget med tillhörande film därefter. Det är så mycket kärlek och frustration i filmerna så man får krämpor i nävarna. Det känns som ett mindre i-landsproblem när man måste välja mellan värme/kyla, varulv/vampyr, dödlig/odödlig och den ena killen hetare än den andra. Skön värld att fly till.

Har man läst böckerna, så vet man att det ligger så mycket mer bakom som inte kommer med i filmerna. Så filmerna är ett bra komplement till böckerna. Men så är det men de flesta böcker som blir film antar jag.

Men jag tillhör nog Team Jakob. ;)

Over and out. /

Twilight-nörd


Kommentarer
Postat av: camilla

antog att du oxå sett den ! han var ju inte helt fel i denna filmen heller ! edward :) men jacob ar inte helt fel heller ! kommer du hit på sexpartyt på lördag !?

2009-11-22 @ 11:15:38
URL: http://caamillakarlsson.blogg.se/
Postat av: ebba

jo jag har ju det , men ska ha det bordet jag har nu som matsalsbord, och behöver ett mindre i köket ! får ta mig en tripp till returen !

2009-11-23 @ 15:57:06
Postat av: marie

Hyr din mormor ut hus? Är det garage till? : )

2009-11-26 @ 11:27:33
URL: http://mariedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0