Härligt härligt!

Vi bor som nämnt tidigare i en möblerad andrahands etta i området Svingeln i centrala Göteborg. Vårat kontrakt går ut 1 feb, men vi har fått möjligheten att förlänga. 
Ni som själv söker lägenhet i Göteborg vet att det kan ta flera år innan man ens får ett erbjudande och förstahandskontrakt.

Tidigare i veckan fick jag dock ett erbjudande om att kolla på en lägenhet i Eriksberg. Efter att ha tagit rätt buss åt fel håll och 50 min senare skulle jag titta på lägenheten. Tyvärr hade han som hade lägenheten glömt lägga ut nyckeln, så jag fick åka hem igen och komma med Jocke på eftermiddagen.

Lägenheten är byggd 2007, 43 kvm, tvättmaskin/torktumlare och har en stor uteplats precis intill vattnet. Hyran är svindyr och kostnaden för att parkera ska vi inte ens tala om, men ett 1:a hands kontrakt är sååå svårt att få så man kan inte tacka Nej.

Så vi tackade Ja och fick den!!
 
1 feb är den vår och det ska bli så skönt att använda sina egna möbler och saker. Området är en nybyggd "stadsdel" och är jättemysig och det kommer bli en underbar vår/sommar med eftermiddagssol på uteplatsen. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0