Tisdagslyx..?



Runt tio imorse fick jag nog på mig själv och tog bilen till Galgberget och sprang 3 km. SJÄLVKLART svullnade ögonen upp! Gahhh!! Nu gäller det att komma igång med träningen, så att mina ögon kan anpassa sig. Sjukt hur kroppen fungerar, jag har alltid varit aktiv och aldrig haft problem med detta förrut. (Där kanske jag har svaret!)

Gjorde iordning en skål fibergröt till frulle efter löpturen, och gott som tusan var det. ÄVen om fibergrynen gick ut i dec -08, men äh, jag är inte den som är kinkig.

Har legat och tittat på en BBC film om Anne Frank. Nåväl, så gott det går med igenbommade ögon. Inte minns jag att hon hade en romans med den unga killen i boken.

Och som grädde på moset är jag inne i min mars-eksem-period. Dra mig baklänges vad jag kliar mig! Min Betnovat är såpass slut att jag klippt isär och gröpt ur det sista, och receptet har såklart passerat sista datum. Tycker det är onödigt att jag ska in till vårdcentralen igen för att de ska fastställa samma dom och ge mig samma recept, så jag ringde om att få förnya receptet. Of course är det en DANISH lekere som ringer. Och vilken tur Marika har som haft en chef som var dansk, så att hon förstod. Frågan är om han förstod min dalsländska, "Jo, men den hadde ja sist och det funka gör bra.."

Men det finns solglimtar i min vardag oxå. Igår bjöd hjärtat mig på middag. Jajjamän, det blev en Jägarmästare (pizza med fläskfilé, soltorkade tomater och stark salami) och en helt sjuuuuuukt god efterrätt: cheesecake med vit choklad ovanpå, lite jordgubbar och smarrig sås. Jag fick sitta med uppknäppta byxor under hela bion!!

So long.





Kommentarer
Postat av: Nikki

Du...hittade du inga mindre bilder eller??? självgod...

2009-03-12 @ 04:54:45
Postat av: Marika Svensson

Du, denna bilden tog på den dära Guld/Glamour grejen jag var på, och JA, jag är självgod! ;)

2009-03-12 @ 14:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0