Måndag it is.


Jag & Elin sommaren -06 i vår första lilla lägenhet i Halmstad.


Lovade mig själv att gå till skolan och plugga hela dagen idag, för att få någonting gjort. Sitter man hemma är risken att man hittar en massa andra måsten. Men sov till halv elva istället och rensade upp köket så jag kunde sitta här. Har gått alldeles förträffligt bra, med tanke på att  ventilationen är AV här. Det är öppna fönster som gäller. Har gjort ett schema över dessa 3 dagar, vad jag ska lära mig varje dag. Struktur är hemligheten till framgång! HAHAHA!

Och mitt upp i allt studerande, bokade jag en resa till Göteborg på fredag. Har inte träffat Elin på så länge att det är pinsamt, vi bor en simpel tågresa ifrån varandra. Om jag inte misstog mig helt fel skulle även Emelie Johansson dit, ännu en pingla jag inte träffat på evigheter.....

En ännu rolig incident som inträffat idag var Jocke. Frågade om det skulle vara ris eller quinoa till kycklingen. Quinoa! sa han. What tänkte jag. Mannen är ju emot allt som har ordet fullkorn framför sig... ;)

Nu ska jag laga mat, sedan återgå till att göra avskrivningar med huvudregeln OCH kompletteringsregeln.




Kommentarer
Postat av: msv

HUR!!! går det med TAPETSERINGEN??? ni har väl inte lagt det på is.

2009-03-02 @ 22:04:26
Postat av: Marika Svensson

Det ligger på iiiss! Vi har lite annat att pyssla med här hemma, typ tentor!

2009-03-03 @ 10:31:47
Postat av: Nikki

Och jag har fullkt upp med att komma under fund med hur man skönast kan somna i en fåtölj som inte är gjord för att somna i!! Mellan de energi-krävande tankarna funderar jag p åhur jag bäst ska föna mitt nyklippta hår..ska jag böja in eller ut topparna när jag blåser håret?? Hmmm...svårt det här...

2009-03-03 @ 12:27:38
Postat av: Marika Svensson

Nikki: Åh, jag förstår dig verkligen! Det måste kännas jättejobbigt, jag menar, man vill ju inte göra FEL med hårtopparna. Säg mig kvinna att du sparar ut ditt hår nu!!



Jag har ett tips ang fåtöljen: Ta en fotpall, så du förläääänger den! Du vet, så den blir som mammas "Nya" fåtölj. Djisses, bäst före datum på den var ungefär när DU föddes..



Föresten, när kommer ni 2 heather?!



2009-03-03 @ 15:57:42
Postat av: Nikki

Oh yes....visst ska håret bli långt!! Så långt så jag kan torka mig själv...på ryggen alltså! Och det ä'r allt på bra väg! Det känns längre nu när det är klippt! Bara lite uppklippt...kund egärna varit lite mer, så det händer ngt, men det får väl bli på nästa besök hos en ny frisör! Hittade en på vägen hem från bion ikväll, som hade världens häftigaste inredning! Så då tänkte V att DÄR ska hon klippa sig! Får vänta nån vecka till bara... För man kan ju inte klippa sig två ggr på två veckor heller!



Vad gäller mitt andra "problem" är att jag ju redan har fotpall till fåtöljen, men jag kan ändå inte få till nån bra "åh, jag känner för att sómna framför tv'n ikväll"-känsla!! Får nog bli nya kuddar igen...



När vi kommer dither...well...kanske när ni ska flyttstäda!! Ni lär ju inte få plats med så mkt i Golfen menar jag...krävs en Saab till det!



Fortsättning följer...

2009-03-03 @ 22:34:36
Postat av: Nikki

Jo, F är ju o hälsar på mig i storstan idag, så vi har varit på bio..första gången på typ 3 år!! Det du...



Vi va på Män som hatar kvinnor. Vad ska man säga...Beck och Wallander kan slänga sig i väggen!! Det här var the real stuff! Hemsk....fruktansvärt hemsk...och bra! Himla bra gjord. Noomi Rapace ska bannimej ha en Oscar för sin roll! Micke Nyqvist kan väl få bli norminerad iaf, för han gjorde ett hyfsat jobb han med!



Men..det bästa med bion var att jag såg en affisch om att En shopaholics bekännelser kommer på film!!! Jag som är helt såld på Sophie Kinsellas böcker...den MÅSTE du bara ladda hem åt mig!



Herregud...jag låter som en fjortis...men jag är bara så glad att få ha åtkomst till en dator med internet nu!! Är ju helt frånskild från omvärlden annars här i norr!!

2009-03-03 @ 22:40:41
Postat av: Marika Svensson

Du vill ha lika långt som mig, ERKÄNN! För jag är verkligen den enda i världen med sååå långt hår.



Jasså? Ring till Jocke och säg att den är värd att gå på, han har intalat sig att den inte är det. MEN, jag har två biobiljetter liggandes, så han kommsikommer nog med ;)



Vart tusan bor du nu? Sjukhuset? I parken. Ah, det var därför du sov obekvämt. Parkbänkar är inte att rekommendera. Mkt baskilusker oxå! HAHA; Samantha har det bättre än dig, en egen säng tom.! HAHAHA!



2009-03-05 @ 18:34:24
Postat av: msv

Även jag skulle vilja gå på filmen "En shopaholics bekännelser" Vi kan ju slå 4 flugor i en smäll o gå hela kvinnliga Svenssons klanen, för jag tror ju inte att herrarna är speciellt intresseradeav den.

2009-03-06 @ 21:54:33
Postat av: msv

Förklara huvudregeln och kompletteringsregeln för mig är du snäll.Det var så länge sedan jag läste "sådant däringa" att lite repition aldrig vore fel.

2009-03-06 @ 22:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0