Ähum..


Jag & min pålle Babbsan hoppar över morfars hemmagjorda cavaletti/hinder hemma i paddocken. Det var inte igår!


Vi har precis kommit hem från Ullared (Gekås). Vågade inte riktigt släppa kontrollen från kundvagnen eftersom Jocke hade hand om den. Jag gjorde det en gång, och får se att han slängt i en dörrmatta med en döskalle på, nätbrynja (IFALL det kommer något tema på en fest!) och en massa koserver. Dealen är att dörrmattan får ligga på INSIDAN dörren 1 dag. Sen åker den till Pontus eller någon som har åldern NERE för en sådan :)

Jag är lite klokare och köpte fönsterlampor till köket och diverse tråkigheter som tvål, tvättmedel osv. osv. osv. Eller klok, allt går att diskuteras. Det var otroligt lugnt och lite folk, vilket gillas.

Igår satt vi uppe och tittade på The Strangers. Jag var nära på att fälla en liten tår där ett tag av rädsla, jag som brukar tycka skräckfilmer är som Polis&Tjuv, dvs. en barnlek. Men när det kommer till psykologisk skräck som denna, då lovar jag mig själv att aldrig mera var ensam hemma, aldrig bo i hus utan alltid högst upp i ett torn och ha en järnridå som dörr. Sen tänker jag ut flyktvägar och handlingsplan/alternativ (sätta sig i ett hörn med en jäkla massa knivar alt. vapen och vänta ut!). Men i filmer sitter de ju aldrig stilla, utan ska alltid gå och kolla, öppna dörren eller ge sig ut i en mörk skog. Idiatos! Sen sitter vi och skrämmer upp varandra. Tänk att sitta i en eka i Tjärnet (ett  litet tjärn nedanför mam&paps hus) mitt i natten utan åror. Det är helt tyst, när du helt plötsligt känner hur någon/ngt tar sig upp i båten från vattnet. Fortarande helt tyst. Sen blir allt stilla. VAD GÖR MAN?!

Skolan har börjat med full fart här med jurudik och Organisation & Ledarskap. Sista terminen för både mig & Jocke. Sen tackar vi nog för oss i Halmstad! 

Ps. Camilla, jag har en liten gåva till Ebba här hemma ;)

Kommentarer
Postat av: camilla

du skämmer bort henne :)

2009-01-17 @ 22:50:18
URL: http://caamillakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0