Sök, sök, sök..

Har suttit i stort sett hela dagen (med undantag för en timmas städning utav lägenheten för att en snubbe skulle komma och titta på den, men så behövde han inte det!) och sökt efter utbildningar, sista ansökningsdagen. Bra, jag vet! Att arbetsmarknaden inte lyser starkt vet vi alla, och med min "utbildning" kommer jag inte långt...

Men jag letar och letar, men hittar inget som platsar in på mig och vad jag vill. Dels för att jag inte klarar av denna "akademiska korrekthet" som ska vara på högskolor/universitet och att mycket tid går åt att läsa fel grejer.

Så av en slump kom jag in på en sida som VERKLIGEN lär ut det jag vill syssla med. Kruxet? Ja, man ska ha 1-2 års arbetserfarenhet samt göra ett matte/engelskatest INNAN man kallas till intervju. Jag lägger hellre 1-2 år på en sådan utbildning + ett ev. år utomlands än på en tråkig högskola. Det är som sagt inte min melodi!! Jag vill förstå det jag lär mig och förstå VART och HUR jag kan använda mig utav det. Det känns dock förbenat svårt att komma in där!!!!! Den som vill, den kan!

Så nu har det ramlat ner en pollet,  nu ska vi bara sätta igång manicken!

Dags att investera i det viktigaste jag har - mig själv!
"Åh, jag är såååå braaa!!"


Kommentarer
Postat av: Emelie

You go girl!!

2009-04-15 @ 21:05:10
URL: http://emelieahgren.blogg.se/
Postat av: Joakim

You go biaaaatch!

2009-04-15 @ 22:10:34
URL: http://www.savearnoldfromjocke.com
Postat av: Nikki

You go, skrutt!!



Vad är det för ngt ställe du hittat nu? Eskortfirma? telemarketing? Bara undrar....

2009-04-16 @ 02:18:30
Postat av: Anonym

hej, jag skriver om livsförlängning och åldrande. Är det något som är intressant? Läs isåfall min blogg :)

http://victorbjoerk.blogg.se



/Victor



2009-04-16 @ 02:22:30
Postat av: Magdalena

Skönt att ha hittat nåt man verkligen vill! Jag har varit vilsen i den där djungeln rätt länge nu och bestämt mig för att jobba en tid istället. Kan ju vara kul att för en gångs skulle tjäna pengar istället för att låna=P Vad är det för utbildning?

2009-04-16 @ 12:26:17
URL: http://magdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0