IHM - Näringslivets affärsskola

Jag känner mig inte kvalificerad nog att söka in till denna eller denna utbildning. Jag har inga 2 års arbetserfarenhet eller 80 poäng högskolepoäng inom humaniora. Men gud va nöjd jag skulle bli om jag kom in. Jag & Jocke satt igår och gjorde mattetestet man ska göra. Jovars, det funkar nog, bara att jag måste lära mig att ställa upp med gånger, eftersom man inte får använda miniräknare. Däremot är jag nervös inför engelskan, har inte läst det sen tvåan i gymnasiet. Och jag som är kass på grammatik.

Ett exempel ur provet:

I folkomröstningen den 16 oktober 1955 för eller

emot högertrafik resulterade att en majoritet ville behålla

vänstertrafiken med 83%. 17% röstade för högertrafik. Trots

detta resultat beslutade riksdagen att införa högertrafik i slutet på

60-talet. Hur stor var skillnaden i antalet röster mellan för och emot

vänstertrafik om valdeltagandet var 53,2% och antalet röstberättigade

var 4 502 450?

Frågan är om man ska söka i Göteborg eller Stockholm, eller bägge. 

Jag har letat efter liknande utbildningar, men har inte hittat någon likvärdig, tyvärr. Ni kan väl hojta till om ni känner till någon. Jag ska iaf till IHMs informationsmöte i maj för att se vad det är för något jag tänkt söka!

Nåväl mamma, vad tycker du om detta?


Kommentarer
Postat av: msv

Oj då, jag blir mycket impad!

Jag fattar inget av det som du beskriver, men så var matte inte mitt bästa ämne i skolan.

Blir glad att du kanske äntligen vet vad du vill göra när du blir STOR.Men du har ju hela livet framför dig....

...Att bli STOR mennar jag.

Tycker bara synd om dig om du skall pendla mellan Kroken o GBG/STHLM

Förresten, har du fått ngt mail från mig?

Försökte maila häromnatten.

2009-04-18 @ 16:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0