Update.

Vi mår inte alls bra här hemma, jag och Jocke. Bägge har legat i sängen med feber, snuva och halsont sen i måndags. Och vi känner inga förbättringar. Jag var hos doktorn idag, men det var inget hon kunde göra då jag tydligen har virus.

Nämnde jag att jag åt en måltid i måndags senast?

Jag kan inte äta, det känns som en gigantiskt sår i min hals. JAg har lyckats få i mig 2 glas cola, för såklart kände jag mig bättre hos doktorn. Men nu faller jag tillbaka igen..

Halstabletter gör saken värre och jag drunknar i mitt eget dräggel då jag försöker sova. Att svälja känns som att äta en hel soffgrupp!

Oh lord.

Hur dålig måste man vara för att få åka till akuten.

Nu är det dags för 2 Alvodon till!

Jag anar fint väder bakom persiennerna..

Kommentarer
Postat av: msv

Det var ju tråkigt att ni skulle komma hem och hämta en massa baciller (på HC förmodar jag) för här är vi friska.
Fick du inga förslag av doktorn vad du kunde göra för att lindra det halsonda?
Försök med Mucoangin igen så kanske det lindrar i halsen,även om det inte kändes gott, men det bedövar kanske lite i alla fall.
Sitt högt med huvudet när du sover, (om du kan) så kanske det inte rinner så mycket saliv bakåt i halsen.
Ja.det är ju som doktorn sa, ett virus kan man inte göra så mycket åt, så ngt akutfall verkar du ju inte vara.HÅLL UT BARA, DET GÅR ÖVER...

2008-03-28 @ 13:50:51
Postat av: Jocke

En annan fick en smörja som man skulle gurgla med i halsen och sen svälja långsamt. Hela munnen försvann, så nu är det ett stort hål i hela ansiktet.

2008-03-28 @ 14:25:18
Postat av: Nikki

Ha ha ha...gud vad fin du måste va nu Jocke...ett stort jvla hål i fejjan!!

För att åka till akuten måste man va så dålig att man inte kan ta sig dit!! DÅ är man dålig...lite ont i halsen dör du inte av Mika!! ;)

Jag säger bara: Bafucin, Bafucin, Bafucin....liiite bedövande effekt! Köp dig Resorb åxå när du ändå är i farta', så du får tbx liite utav dina elektrolyter! (Jocke vet vad det är..)

Som mamma säger..håll ut; det går över! Och gör det inte..jaaa..då gör det inte det!!!

2008-03-28 @ 16:13:05
Postat av: marika

MEN!

Det är så här det ligger till.
Nej, jag fick inget tips av läkaren. Jag frågade om något receptfritt på apoteket som hon kunde rekommendera, men hon kom inte på ngt. Hur dumt låter inte det? Jocke var hos en läkare idag, han fick iaf gurgelvatten som lindrar en stund, och att Alvedon inte alls var bra i vårat syfte utan att vi skulle köpa Ibumetin. Min läkare kunde inte ens nämna Bafucin, och att jag skulle gå och lägga mig och ta några Alvedon.

Ont i halsen har jag haft förrut, men detta har tagit prisernas pris! Det har kännts som ett stor sår på struphuvudet, ibland har jag tom. känt järnsmak. Man bävar för att svälja, för det gör så hiskeligt ont.

Har försökt med kallt OCH varmt. Ljummet. Bafucin, Mucoangin , strepsils whatever. Men inget har hjälpt. Det har varit en rejäääl pina!

Men idag äntligen har det släppt lite, och jag kan börja prata.

Men visst har det känts som att man legat för döden ibland, och när det började rinna tårar för att det gjorde så ont, då får man faktiskt åka till akuten om man vill.

2008-03-28 @ 18:21:29
Postat av: Rickard

Nu är man ensam kvar att vara sjuk då, rockigt. Nej, nu ska jag äta körv mä bröööödisch.

2008-03-29 @ 20:11:55
URL: http://jockesteker.blogg.se
Postat av: Jocke

Va faen, jag skrev ju Rickard "Skärrad" Wallin. Nu får du byta bloggleverantör Mika, detta håller inte.

2008-03-29 @ 20:13:40
URL: http://jockestekerigen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0