Bulle i ugnen.


Bild från recept.nu

Åhå, min dag är räddad när jag nu insett (är jag sen på den fronten?) att man kan kolla på tv4 Anytime, gratis. Och jag får nästan Braaaaaa Vibratiiiiiiioner när jag ser att jag kan kolla på Lelias Jul. Hon är min Idol. Ingen fågelskrämma till pojk med hår nästan lika långt som mitt och en röst som en förkyld kråka. Och med glansiga läppar dessutom. Ja, jag syftar på lillkillen i Idol.

Dessutom har Leila en bulle i ugnen, i sin riktiga ugn. Vilka jäkla bullkalas den ungen kommer få!
Mamma, jag vågar nästan påstå att jag kan baka inför jul när jag kommer hem.

Igår var här en civilingenjör från Estocolmo och mätte ljudnivån från Posten. Vi bor granne med en postterminal, livat här 24/7. Det hängde en mikrofon utanför sovrumsfönstret, och var tydligen så känslig så att Jocke hejdade mig när jag skulle duscha och tvingade mig sova på soffan och han på en madrass i tv-rummet denna natt. Och ni som känner den mannen vet att han är rätt så duktig på att luras, så vi kunde visst sovit i sovrummet. Imorse skulle 08:an mäta ljudet infrån en stund, så då fick vi stänga av tvn och njuta av "tystnaden".

PSSSTT.. Jag har en ny önskan på min önskelista. Jag vill inte ha alltför många julklappar, just för att jag har 700 riksdaler kvar att leva på fram till januari. CSN har bra system, inte. Har  jag tur kommer jag hem till jul iaf ;)

UPDATE:
Va fn,man kan inte alls kolla på Leilas Jul gratis. Men efter Tio med Malou går bra. Åh, dessa prioriteringar.


Kommentarer
Postat av: msv

Har du kollat ditt konto?Tomten kanske har varit där.

Så bra att du vill leka "sockerbagare" inför julen.Jag tar gladeligen emot allt "gö^tt".

Vad är din nya önskan då?

Det vore ju typiskt om ni får bättre ljudisolering på lägenheten nu när ni inte har tänkt att bo kvar.

2008-12-05 @ 22:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0