När det ena leder till det andra

Jag har en väninna som ska ha barn i sommar. Det leder till att jag liksom resterande av världens icke mammor undrar hur ont det egentligen gör att föda. Varför utsätta sig för smärta om den går att undvika? Är det lättare att föda för kvinnor med breda höfter, som moi, än tex. Mrs Beckham? Men så säger mammorna att det är värt all smärta i världen. Visst, jag tror er. Men jag minns själv att jag och min kompis Linda redan i 10-års åldern satt och planerade in kejsarsnitt för att undvika smärta. Hellre ett ärr på magen än ett där nere. Eller. Jag har följt Barnmorskorna på SVT, och det ser inte ut som en walk in the park.
Kan man jämföra detta med att göra nummer två när man är hård i magen? Då snackar vi hård i magen.

Vilket leder till ett once in a lifetime moment i mitt liv. På Ung Entreprenörskapsveckan i Örebro 2006 bodde jag med en tjej i en studentlya. När vi skulle göra oss fina för alkoholfri cider på slottet och handskakning med landshövdingen hade min kamrat belägrat toaletten en stund. När jag tillslut fick läge att låna spegeln på tjottan hejdar hon mig med en bestämd röst precis när jag ska öppna dörren.

"Jag skulle inte gå in där om jag var du. Jag har gjort nummer två."

Hur öppen får man egentligen vara med nya människor? Hur mycket kan man avslöja om sig själv, eller framför allt, hur mycket behöver man avslöja? Jag skulle själv aldrig erkänna nummer 2 för en främmande människa. Hellre tvättar jag händerna med tvål i en halvtimma för att lukten ska försvinna. Som om inget hänt. För det har det inte gjort heller. Ute på "krogen" har jag fått avslöjanden om otrohet, bröstoperationer, icke användande av trosor/behåar, rakning, fetma, dieter mm. utan att ens bett om det. De måste bara spy ut det! Och då främst på toaletten.

Det har Kåren i Halmstad tagit vara på. Det är inte undgått någon levande människa att kvinnor helst är två på toaletten när en viss promillehalt har uppnåts. Det måste innebära att den ena snällt får stå tryckt mot väggen och vänta på sin tur. Självklart ska man skratta åt den situationen med att höja röstnivån lite och skratta hysteriskt. En försäkring om att toaletten är upptagen. Men på Kåren har de två toalettsitsar i ett bås. Skitbra, eftersom vi tjejer inte kan kissa i kors. Vi kan, men det medför vissa risker.

image645

Kommentarer
Postat av: Emma

haha! det har de på ett ställe i gbg med.. skittrevligt =)

2008-04-07 @ 10:12:35
URL: http://emmaljung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0