Not yet powerwoman!

Blondinbella känner de människor som ofta läser bloggar till. En 17 årig tjej som går andra året på gymnasiet i Stockholm och jobbar extra med MUF & på pappans juristfirma.
Hon är en sådan kvinna som jag inte tål. Kvinna kan jag inte ens säga, tjej.

Hon har nu startat upp ett aktie-bolag med sin "blogg". "hihi, bloggintäkterna täcker uppstartandet av mitt aktie-bolag!" Visst, kul för henne, men stråla inte ikapp med solen med det. Tjejen skriver inte ens bra/intressant/roligt, tycker JAG. Var & en måste ju få ha sin åsikt.
17-åriga "brats"-tjejer toppar inte min lista. Pengar/kändisskap/fikaställen toppar deras.
Hon tycker "Svensson-livet" är URTRIST och att Stockholm tydligen är världens Metropol.
Nej, tjejen.
För att man ska kunna lyckas i livet med jobb/familj (vi snackar fortfarande om MINA åsikter, jag vet inte vad som är rätt/fel) måste man ha ett bredare livsperspektiv och stor respekt för andra människor. Men nu sitter ju faktiskt jag här och klagar, så jag är antagligen inte bättre jag. Men jag respekterar hennes val av livsstil och vad hon gör, även om jag inte gillar det. R-E-S-P-E-C-T!

Nu tycker jag att hon korsat gränsen, hon har nu skaffat en assistent. 17 år och skaffar en assistent. Jag citerar:
" Jag har haft kontakt med en man också som ska jobba lite för mig i framtiden som assistent och hjälpa mig med de saker jag själv inte hinner. Som ärenden eller vid julshoppingen tänker jag på, hjälpa till att bära dessa tunga kassar!"

Hey i-landsproblem!

Det är helt okey att skaffa en assistent om man är sjuk/äldre och helt enkelt inte KAN bära sina kassar själv. Eller helt enkelt är en RIKTIGT karriärkvinna med 2 barn och samtidigt som man bossar över Ericsson, som tex. 
För mig är hon inte riktigt kvalificerad till en Powerwoman än. 


Nu får ni skaffa er egna åsikt och uppfattning. Detta var min.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0