Varför sitter jag här?!

Ska berätta för Er, en sak som precis korsade min hjärna.

När Jag inte har 100% koll på räkningar/pengar, mår jag dåligt. Jag blir grinig och orolig vilke leder till sömnlösa nätter och klåda. Nu är det som så att jag bor i Halmstad, där är jag skriven. Men jag befinner mig i Åmål, min hemstad. Mina räkningar (som antagligen ligger mellan en massa reklam nedanför lägenhetsdörren) är i Halmstad! Inte bra för mitt psyke.

Tanke numero dos är: Va tusan gör jag i Åmål, när jag har lägenhet i Halmstad. HALMSTAD! Varför är jag inte där, om så bara för några dagar, och känner på Halmstad på sommaren? Går till en uteservering och köper en drink. (Kommer inte ens ihåg när jag köpte en drink senast. Snåljåp som jag är!) Varför gör jag inget som jag INTE brukar göra?

Tanke numero tres: Jag har inget sommarjobb! Är jag helt cocco i huvudet som tackar nej till Ikea? Åhhhhh!

suck, jag är hopplös. Visst, jag har två ben, så helt hopplös är jag inte ;)

Ska på bröllop på midsommardagen, vilket innebär att själva midsommar får bli lugn. LUGN?! Jag har precis fyllt 20!! Har inte ens några kläder att ha på mig eller presenter att ge. Jag vill helt enkelt inte gå. Eller jo, jag kan gå till kyrkan, sno mat & efterrätt, le lite, prata med lite folk. Sen vill jag nog hem!

Jag undrar bara när jag ska orka/våga släppa taget om denna 30-åring som faktiskt omger min 20-åriga kropp. Jag måste våga släppa loss! Våga chansa. Sluta tänka på dessa jävla pengarna 24/7. Köpa en biljett till Justin Timberlake nästa vecka. Åka själv. DET vore så inte jag!

Ge mig ett stort, roligt, meningsfullt projekt! Jag behöver lägga ner min själv i ngt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0