Sommartider!

Tiden går ruskigt fort nu under ?sommaren? (ni får ju faktiskt hålla med om att det är dåligt tryck på värmefronten!).  Men samtidigt vill jag det ska gå fortare. Vill ha HÖST, flytta hem till Hstad igen, tapetsera & måla, få pengar, börja jobba, träna och plugga! Det sistnämnda lär jag nog ångra 3 veckor efter jag börjat, men Hey, vem sa att livet är enkelt?!

 

Jag är trött på detta tråkiga väder och det känns som att sommaren 2007 lika gärna kunde ha kvittat. (För jag & Nikki satsar på Beach 2012!) Visst tusan låter jag optimistisk? Man får vara det ibland, har jag hört..

 

Men livet har ju sina godbitar också.

lördag var jag ute med Anna på Hc. Sunblock kunde ha kvittat, eftersom det kändes som att vara på en danstävling (De är gamla discodansare!) och att de enda de gjorde, var att dansa och log. Blä! Men en trevlig kväll med en massa småsmygande med egenmedtagen cider på terrassen. BARNSLIGT! ;)

 

I måndags åkta jag & jocke med mor&far till Jockes stuga och hälsade på mormor & mamma. Dessförinnan rantade jag & mamma runt Åmål för att leta upp en sen födelsedagspresent till Js mamma.

 Igår var hela Svensson-familjen här hemma (dvs. mina 2 systrar+respektive &barn och Jag&J.) Djisses, vi börjar bli många nu och får duka i finrummet för att kunna få plats med alla 10. Vi åt smarrig mat (mamma gör ALLTID smarrig mat!)  till efterrätt Blåbärspaj och vaniljvisp som jag, Hannah & Pontus svept ihop. Tom. blåbären är plockade 3 m från huset. Efter blev det Badminton-spel. Jocke, Nikki & Pontus i ena laget och Jag, Milla & Håkan i andra. Vem vann? Haha, ingen större koll på det. Badminton är en underskattad sport egentligen. Men ikväll blir det livat på gräsmattan i det Gula huset i Kroken. Det är Final i matchen mellan Joakim & Marika. Mer tävlingsmänniskor för kvällen får man leta efter.  

Idag har jag varit lat (som vanligt!) men också flitig genom att ha målat på mormors staket. J

 Nu måste J har kommit, för hundarna skäller och gnyr! Haha!    Update: Jag förlorade stoooort! ;) J firade segern genom att skratta åt mig som liten, när vi plockade fram gamla filmer. J Inte en jäkel i familjens vänskapskrets gick säker. Till mitt försvar; jag var braaa söt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0