Åmål

42875-97
Åkte tåget hem till Åmål igår och var framme vid sju-tiden på kvällen. Pinsamt kallt ute i Åmål, men visst, jag frös även häcken av mig i Halmstad. Ska ta med mig mina vinterjackor härifrån, för min dunväst är inte särsklit varm längre. :)

Vad har hänt?

Jo, jag & Jocke har flyttat. Trivs som ormen i solsken, men vi måste ropa ganska högt på varandra om vi står i varsitt rum. :P I förra lägenheten behövdes inte det. Hade inflyttningsfest i lördags och Annie kom på besök. Fredagen slappade vi i soffan och tittade på Click och mumsade ostbågar. Jocke var på tenta-fest, så vi hade en tjejkväll för oss själva.
På lördagen begav vi oss till staden och gjorde åt fruktansvärt mycket pengar på smink. Det var ju "såååå välbehövligt och viktigt med olika typer av penslar och rouger..!". Köpte mig en mörklila sidenblus på Gina, partytoppen för kvällen. Men smart som jag är (och i behov av pengar..!) lämnade jag tillbaka den, använd, i hopp om att få pengar tillbaka. Det fick jag! haha, lurade kvinnan till Skåne om att det var en present och att den absolute INTE var använd :P
Senare på kvällen började kalaset. Annie & Jag framför mitt sminkbord och våra stora kolsvarta vinglas från Lagerhaus. Innan allt folk kom, spelade vi 3 kortspel, och jag kan ju säga att jag är expert på att fuska. ^^,

Vi hade skitkul iaf den kvällen, och det har vi bevis på. Vi tog över 700 kort med Annies "super-flashiga" kamera. :) Mest på oss 2 då, självfallet! ^^, Laddar upp dem den dagen vi får vårat 24mb bredband i Halmstad. Inte alla 700, men några.
Gick upp till grannarna, som oxå hade fest, när jag var lagom rund om foten. Pratade hästar, hyror och en massa annan skit. Bäst var nog han som pruttade precis när det blivit total tystnad. :) haha!
Sköna grannar..

När vi skulle till stan, ösregnade det. Utanför B&B, klagade jag mest och att jag inte ville spendera pengar på att vara där inne i 1 h, när det i själv verket var 2 h kvar till stängning.. Bra full!  Vi vände på klacken iaf och åt smaklös mat på McDonalds..

Dagen efter låg vi som bleka och livlösa mörtar med varsitt täcke i soffan. Men vid tio fick vi begge oss upp för att jag skulle följa Annie till stationen och jag skulle jobba..

Iaf, nu sitter jag i Åmål, och funderar starkt på att åka till Emelie i Karlstad imorgon kväll. Har ändå inget för mig, och Jocke är kvar i Halmstad. Lite pinsamt är det att jag knappt kunde sova inatt utan min andra hälft. Inte sovit en enda natt utan han sen vi flyttade ihop, maybe thats why!

Näe, nu ropar mamma att det är frukost! Sen ska jag med Pontus till tandläkaren..^^,






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0