Man vill ha det man vill ha, och man vill ha det nu!

Så, då är jag äntligen hemma igen och ett år äldre på kuppen! ska fortele lite vad jag gjort under veckan:

- Tisdag åkte jag & Karl till Örebro pga. vårat stipendium. Efter en gräsbrand vid tågbanan mellan trollhättan och Öxnered, var vi framme vid Örebro Universitet 2 timmar senare än beräknat. Vi missade den så tydligen bra invigningen. Men vi fick en varsin stor röd Örebro Universitet väska fylld med "smågodis" som vattenflaskor, pennor och block + en sverige tröja!
Vi blev indelade i lag, och jag kom i lag 12 av 39. Vårat lagnamn blev Elvaplusett (fyndigt!). Varje lag innehöll 5 st. Vi var jag, Sanna, Johanna, Niclas och Jonathan. "Girlpower!". Dagarna gick, vi spelade The Business Challange, som i korta drag gick ut på att driva ett företag och försöka få så bra börsnoteringar som möjligt. En dag var ett år. Varje dag presenterades topp 15 företagen. Efter år 1 var vi inte med på topp 15, andra året var vi ETTA! Jobbigt, med tanke på att det var år 3 som gällde. Vi hamnade efter lite om & men på en nionde plats av 39 och 200 ungdomar. De som kom etta vann en resa till sydafrika. :)

Sammanfattningsvis tycker jag det var en underbar vecka. Vi var inne i Örebro slott och hälsade på Landshövdingen och blev bjudna på cider. Sen var det dags för middag och underhållning på Frimis. Skitcoolt ställe! Sista kvällen var det gala och de flesta hade med sina balklänningar :)
Det var mycket föreläsningar (ungefär 3 per dag) med bla. Henrik, Malin Bayards man. Man fick mycket ideer och inspiration från varje föreläsare!
Vi hade "speed-meeting", ingefär som speed-dating. Jäkligt intressant att prata med alla, för i stora drag ville alla bli chefer, starta eget, eller jobba som chefer på stora företag. Tror inte en enda jäkel inte hade andra planer än att starta eget eller bli chefer (inkluderat mig!).
Vi tittade på Sverige matchen inne i aulan, där alla hade på sig sverige tröjan vi fått. Ett jävla drag där inne!!
Jaja, enough talking om detta nu! Jag hade sviinkul på Ung Entreprenörsveckan och åker gärna på reunion-träffen i Åre och Lid/linköping (??). Fick mig ett rejält kontaktnät som kan vara bra att ha i framtiden när man startar eget! ;)

- Imorgon far jag vidare igen! Då blir det arbets-intervju i Halmstad och hämta lite pappers i lägenheten. Kanske blir så att jag stannar över natten! Scary! 
 
- Fyllde 19 bast igår. ingen ålder säger vissa, inte sant säger jag. Ett år mognare än 18! :) Fick värsta bar-setet  och UNDERBARA blommor av Jocke, pengar av mormor och stekpannor, diskborste och handdukar av veronika. VIll hon ha ur mig ur huset kanske? Bakade min egen jordgubbstårta :P Innehöll väl i stort sett jordgubbar, lite grädde, sylt, Emser (!!!) och riven lime! :)

Just nu kikar jag på inreda.com, hittade dörr-fondväggar ( denna vore lite djärv och ha på sovrumsdörren,s kulle aldrig ha det, men...) och en massa pyssel man vill ha till lägenheten.. Men, kanske bäst att jag kikar hur den ser ut, innnan jag börjar skissa med mina inredningstankar.

Nu ska jag packa upp min resväska och tvätta! Inte kul, men behövligt.. Snart är jag ensam hemma, det känns välbehövligt, för då blir det musik tills Jocke kommer hit :P !

Ha en trevlig dag!



42875-9
 Marika, garanterat blivande chef/företagare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0