Ett jobb till, så är jag glad sen!

Igår när jag precis skulle till att öppna dörren hem till Jocke, ringer ordföranden för Halmstads dansklubb.
Först och främst undra hon om jag kunde dansa/uppträda samt ha en timmas "prova-på" lektion, under Halmstads hamnfestival och Rix Fm festival! Hennes två breakdance killar hade ballat ur och hon behövde en ersättare för fredagen.. Tyvärr, tyvärr jobbar jag fredag och showen skulle börja halv fyra... Dessutom ville hon jag skulle dansa disco, och det var ett tag sen (maj) som jag undervisade  i den stilen, så kondisen är sådär (KASS!) för att göra en bra show ^^, Tackade som sagt nej!

MEN.....

Jag hade ju sökt jobb som danslärare där, och det är nästan redan klippt och skuret för att jag skall börja där. Så jag ska ner till H-stad nästa helg och prata med kvinnan...  Guuuud så göttt! Kan nog få mig en timlön på 150:-, men då ska jag meddela att man kanske har 6 timmar i veckan (och det är ganska mkt ändå)..

Så därför...

Hoppas jag på att Karolin på Ung FÖretagsamhet kommer att behöva mig myyyycket, för jag fick ett sms av henne häromdagen att jag antagligen skulle få hjälpa henne i höst på hennes jobb...

MEN....

Det gör ingen fattig rik, så jag ska fortsätta leta jobb som en dåååre, så jag har en grundlig inkomst.. Svårt bara! Får nog ta det när jag är där nere, tror inte det är så uppskattat att ringa runt och "tiga" jobb... ^^,

Kafferast!!

42875-39

Vill ha jobbet på Ung Företagsamhet, med ett kontor som har utsikt över havet..^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0