Vart tog den lugna fredagen vägen?!

Ojoj, vilken dundervecka det har varit. Fast egentligen har det inte hänt så mycket, och jag finner inte så mycket ”dunder” i att vara sjuk. Försov mig på tisdag, men där skyller jag på att jag sitter långt in på nätterna och tjatar i telefonen, när jag egentligen ska SOVA. Hade helt enkelt glömt att ställa klockan, och det händer inte ofta, eftersom jag kollar att jag ställt klockan minst 3 ggr innan jag kan somna. But hey, shit happens!
Var ute och härjade igår. Och självklart ska man pricka in att gå ut och svira när det är snöstorm ute. Finns inget dåligt väder, bara….  Blabla! Tur jag har syrrans vindjacka, ore else I schould be died by now.

Var som sagt ute och svirade igår. Begav mig först efter skolan hem till milla och håkan, ögnade igenom Klick* och sen plingade Tobbe på. Han ville ha sitt fredags-eftermiddags-kaffe! Hell no, tänkte jag. ”jag kan inte ens göra kaffe!”

Planen var att jag skulle ta bussen hem, titta lite på tvn, göra lite skolarbete och sen somna TIDIGT och gå upp SENT. Men dessvärre blev det så här:

Jag duschade hos milla och håkan, lånade lite kläder av milla, sminkade mig, och gick in till Tobbe och Robin. Vi fick skjuts till Micke, som hade utflyttningsfest. Lite väl stor blandning av folk och ”folkslag”, haha! Men hade roligt! ”Battlade” (hur fn stavas det egentligen?) med Krave i dans och attityd, men jag vann tillslut efter att jag gav han en lätt bitchig örfil :P Krave var som Karlund sa ”heeeet!” igår kväll och han mimade så inlevelsefullt till alla slags låtar.. Haha! Tillslut, efter många timmar, kom mitt lilla hjärta Elin, och självklart fler. Vi dansade as hell till ”my humbs” ett flertal ggr, och självklart var Krave med. Tillslut tar han tag i mina ben och slänger mig över axeln! Dont ask me why! Men roligt att få sen världen upp och ner på fyllan! :P  

När det började bli lite väö mycket imma på fönsterrutorna och man varken kunde ta sig in eller ut ur lägenheten, beslutade jag och Linda oss för att dra någon annanstans. Vi gick och tog ut pengar, men gick återigen till micke. Var där kanske 5-10 minuter, innan vi gick, efter en omväg på flera kvarter, till Café XO. Köpte en drink, tjatade om det ena och det andra. Har inte varit ute med den tösen sen i somras! Helt plötsligt ställer bartendern 2 shots-glas på vårat bord, och häller i Mintu. ”Här har ni tjejer!!”… Jomen jag tackar! :P
När det stängde 2, gick vi bokstavligt talat mitt på Drottninggatan på väg hem. Gångbanan var inte ens att tänka på, om vi inte ville pulsa fram i knähög snö.. fick akta oss för några bilar bara, annars gick det bra!

Vid capri fick jag gå resten av vägen till östra åsen själv. Där var det fasiken inte plogat! Med snö till knäna, kom jag tillslut fram till mitt mål. Kanske tur att jag var lite berusad, annars hade jag nog varit så förbannad över att mina jeans var fulla av snö! Somnade gott iaf!
Idag har jag degat i soffan, suttit på mina 2 gigantiska kuddar och snaskat godis och läst Cosmo! Nu får det väntas några helger till med att gå ut, för nu börjar det eka i kassan!
Så nu är det meningen att jag ska ställa mig och komma på lite koreografi till mina grupper imorn. Då börjar allvaret på RIKTIGT! Har precis skrivit ut en massa lappar om mig själv, och mina regler som gäller på danslektionerna. Det lär bli en lång dag i Bengtsfors imorgon, och inte tala på veckan som kommer!

Jaja, det är bara att ta tag i sitt liv, och fortsätta leva det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0