Åmål

Igår kväll tog jag mitt pick & pack (fast en rullväska och en proppfull stor väska + handväska orkade jag inte bära själv, så jag OCH Jocke tog mitt pick & pack. haha!) till tågstationen och for mot Åmål. Himla lugnt och skönt på tåget/tågena även om det innebar ett byte till buss från Kungsbacka-Göteborg.

Fick med mig en bok i väskan (har kommit på att det är ett hiiimla bra tidsfördriv) och föll för den direkt. Har en negativ/positiv vana av att verkligen leva mig in i böcker jag tycker om. BOken jag läser heter Mossvikenfruar, Chansen och är skriven av Emma Hamberg. Åhh, älskar den! Iaf så handlar den om ett helt vanligt Svensson-liv i en liten håla. haha, ungefär som Åmål! Om allt från den kärlek man haft sen nian, beskriver känslor såååå bra, till dåliga vanor. Läs den vettja! Eller så köper ni den till eran väninna/syster i julklapp...!

Ahja, kom fram safe till Åmål iaf och pappa kom och hämtade mig. Väl hemma möttes jag av två überglada hundar! Var nog minst lika glad jag, men har ingen svans att visa det med ;) haha!
Idag har jag varit redigt duktig och storstädat (..ok, jag håller på, men fick ta en paus) vardagsrummet. Tvättat filtar/kuddfodral, piskat mattor, torkat golv och polerat fönsterbrädor. :) Och mamma har inte ens bett mig! SOm jag sa till Jocke; Det är mkt roligare att städa hos andra! Konstigt att mitt gamla Hem är hos andra nu.. hmp..

Ett antal timmar kvar innan jag ska befinna mig hos Camilla och bli lite ompysslad i fejan! Kan ju alltid städa klart innan det. Imorgon är jag helt ledig, så då antar jag att jag faller offer för mamma och blir hennes lilla slav ;) hehe!

Meen, nu ska jag ringa Jocke (inte gått ett dygn och jag trånar redan..) och snacka lite, sen blir det Kent - Hagnesta Hill på hög volym och ner på golvet och skura vidare! ;)

42875-84

Kommentarer
Postat av: Monica

hej! gå med i gratisgenerationen..om du lägger liite tid på det så kan du vinna fina priser du väljer sj...presentkort på veromoda..eller xbox som exempel... Gå in på : http://gratisgen.se/?ref=53555

Då värver jag dig...det räcker med 7 värvningar..kraam

2006-12-19 @ 17:42:05
URL: http://www.mollimonkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0