Träningsvärk och helg.

Vaknade idag med en förskräcklig träningsvärk i höger  lår och skinka ^^, (behöver jag då ens nämna att jag tränade senast i maj...?!) Tränade med Corneyla igår kväll, för att kunna göra en dans tillsammans inför de dansuppvisningar vi danslärare ska ha på måndag & tisdag på olika skolor här i Halmstad.. Tränade lite nu tidigare ikväll oxå, och dansen sitter som ett smäck.. Blir nog allt bra till slut!

Sov inget vidare skönt inatt. Vred, vände och sparkade som en envis 3-åring som inte vill sova. Kanske var för att jag har vart liiite orolig för hur jag ska kunna leva med den lilla lön jag kommer få. Men, vid halv 3 (på natten) går Jocke upp, för att vara med i pi-jakten, dvs. de häver öl/cider i ngn slags lek och jag somnade som en gud efter han gått. Strange! Allt jag behövde var kanske bara att få sträcka ut mig lite...

anyway..

Sov lite längre än vanligt idag, gjorde frukost till mig och J. Sen bar det av till Willys för storshopping (har nämnt tidigare att kylskåpet var pinsamt tomt..) Gött att få ha ett kylskåp med mat i..på ren värmländska!
Middag på Max (har dissat Mcdonalds totalt. Nu är det Max som gäller) och sen hem och donade innan det var dags för dance....

TÄnkte åka till Söndrum och titta på huset där vi ska söka lägenhet, men begav mig ut på förfärliga villovägar, och var helt fel ute... :P Begav mig in i en samhälls-labyrint som jag aldrig trodde jag skulle ta mig ur. Men, turen visar sig alllt vara min vän ibland, och jag tog mig ur skiten.. ^^, Fjohh!

Dansade som sagt, och tittade när Tobbe "Tutte" (en av danslärarna) visade sina moves. Gryyyym på street/funk/hiphop!! Han bor tillsammans med sin flickvän några hundra meter ifrån mig & J, så jag skjutsade han hem. Men innan vi styrde kosan mot Nyhem, åkte vi och tittade på huset som jag letade efter tidigare. Fick fråga Kim (mannen som håller i dansföreningen..) om vägen, och det visade sig att jag hade pinsamt fel om vart det låg...Ooops!

Lägenheten vi vill ha, är en trea på 80 kvm, och ligger ovanför sveriges äldsta Folkets hus. Hyran är på ynka 3000:- (för en trea!!) vilket innebär att man får vara lite vaktmästare över huset på köpet därav den låga hyran, och har mer lr mindre utsikt över havet, lite utanför stan, garage och lite nyrenoverad.. Kaaaaan kännas lite bättre än en etta på 29 kvm.. ^^,
Ska skriva ihop en ansökan och skicka in, och hoppas på det bästa!

Nu ska jag ta mig något att äta, duka ner mig framför tvn (sitter iof framför tvn nu..) och slappa framför tvn...

Imorgon kommer löningen, som var större än jag beräknat (Thanks!) och det blir en hel del shopping i Göteborg!

Trevlig helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0