Offside

Efter att jag faktiskt tagit mig i kragen och tog en powerwalk runt högskoleområdet, 100 dragningar med min mage/rygg maskin (ni vet en sån man står på knä och drar framför sig) har jag skaplig träningsvärk idag. Mest i magen! Det där är en maskin som TAR (eller ska man säga GER) magmuskler/resultat.

Efter min powerwalk lagade jag mig lite mat pch donade runt här som en prärievarg. Pratade lite med min syster Camilla en stund om nästa helg och Veronikas 25-årspresent. Damn, that women is hard to buy great birthdaygift to!

Senare kom Jocke, Martin och 2 andra grabbar från nollningen för att låna toaletten. Sen försvann de igen! :) Emelie ringde mig, och vi bestämde att träffas i stan vid halv åtta. Jag tog en lite väl early buss in till stan, så jag fick sättsa mig och vänta. En afrikan kommer och sätter sig bredvid och försöker sig på en konversation/ragga på engelska. När han vä fattat vinken att jag har pojkvän undrar han om J är i stan: "is he here? Is he gonna beat me up..?" Hade sån lust att säga att "Yes, he gonna beat you up." Men ja är alldeles för snäll för sånt.

Senare kommer äntligen Emelie och vi gick och köpte biljetter till Offside. Den började en timma senae, så vi köpte lite candy, och satt vid en uteservering och lyssnade på ett band som spelade. Härlig sensommarkväll! Gick runt och tittade i skyltfönster  och drömde om det ena och det andra.. Ska besöka hennes favvoaffär ngn dag, en inredningsaffär med übersöta grejer.
Iaf så var Offside skiitbra, skrattade tusentals ggr. Såg allt Sofia, Ida och resten av dansarna. 3 av mina gamla danselever var t&m med ^^, Skrämmande när man känner igen allt i filmen! Se den!
Världen är allt bra liten ibland. I kön in till filmen stod Susanne från danskolan jag ska jobba tillsammans med hennes man på framför oss. Sikket sammanträffande! Hon berättade ngt om att de fått ihop 8 skolor jag ska få undervisa på i 2 dagar! Intensivt. Förstod inte riktigt, men får nog er info imorn på mötet.

Vid elva var filmen slut, och jag och emelie åker hem till mig (i en bil hon fått låna, eftersom hon kört in i en annan bil tidigare under dagen med sin). Där hittade vi martin (hennes kille) utanför huset, eftersom jocke gått in och låst OCH somnat. Inte så konstigt, med tanke på att han vann ölhävartävlingen. haha, han var så stolt my man! Lär ju få vänta mig samma sak ikväll, så jag ska vandra och köpa lite saker som kan vara gott att ha när man är bakis. Typ cola och mat!  :)

Lördag idag. Undra vad man ska fylla dagen med idag. En tur till ica och köpa nya cosmo, plåster och som sagt ngt gottigt till J.

Take care"

Kommentarer
Postat av: pauline

Gott att höra! Alltid lite läskigt att flytta iväg ngnstans själv, man tror man kommer bli ensammast i världen. Värsta skräcken för mig som får paniik om jag inte har folk runt mig, haha ^^,

Jag flyttar i månadsskiftet nu! Så typ 1,5 vecka kvar! Ska bli SÅÅ roligt och skönt med miljöombyte!

När börjar du jobba då?
KRAMAR!

2006-08-19 @ 13:02:59
URL: http://pauliine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0