Så jävla festligt..

Egentligen känner jag att jag borde sluta upp med dansen, och göra ALLT det jag inte har gjort i skolan. Fn heller tänker då jag! :) Känns som om jag kan klara av allt nu :P hmpf.. Nästan iaf!

Min helg då:

På fredag kväll åkte jag och annie till staden Åmål.. åt lite mat och drack, och självklart pratade! Sen gick vi vidare till Hörnan för lite mera cider. gott! räckte med 3 för att Jag skulle känna mig sådär lagom salongsberusad.. Cheap!
Satt där en stund innan Jon och Jonas kom och störde vårat Girletalk, men det fick gå ändå! Pappa kom vid ett-snåret och hämtade oss.. Annie sov hos mig, och vi vaknade inte förrens vid 11 tiden.. Lr Annie gjorde inte det! Jag var själv uppe o rastade Frida och gjorde iordning ostmackor :P

Senare vi fick rusa iväg med bilen in till stan, och måla på monterväggarna. JAG målade. Emelie gjorde Högskoleprovet, och de tär jag glad att jag inte gjorde igen :P

Efter vi var klara, och emelie var klar, for vi till Bengtsfors och sätte upp våran himla monter. Klockan var 10 i 7, och marika inser att mamma ska ha bilen halv åtta, vi ska till Billingsfors och hämta kläder och droppa av Annie, sen hem till Mo Kroken 401.. Aight! Jag var hemma sisådär fem över halv/tjugo i åtta! Gick med andra ord ganska fort hem.

Så igår var det Våga Vara Egen-mässa Bengtsfors. Peter Siepen var konferencier. Cool grabb det där! Himla tråkigt och stå i sin monter, när vi har ett tjänstföretag, och inta säljer några varor. Och i klackar! Men vi fick några sjuka visitkort och förslag som mest innehöll : "Vill ni samarbeta med UNICEF, och jobba med de som är bäst i europa.. Ni kanske vill komma på vårat möte i Karlstad på onsdag?"..
Bäst på vad? tänkte jag..! Iaf kändes det som om hon var medlem i en sjuk sekt..

Roligt nog rullade tiden iväg, och det var dags för prisutdelning i alla möjliga kategorier. Många företag som vann flera priser. Konstig nog kom de som tog pris nästan från samma skola! Hmm.. Kul att man går på en skola som engagerar sig i Ung Företagsamhet.. :(
Jaja, emelie och jag sat tnästan längst bak och masserade våra ömma fötter. Blabla, tänkte jag, för Siepen hade stått och tjatat någon timma nu..
Då blir det dags för bästa Tjänst företag. Jahopp, fortsätter massera fötterna, och tar på mig skorna.
 "På tredje plats. Med en motivering som lyder: för en affärsidé som är rolig och entreprenörstänkande, innehåller underhållning och som jobbar för ett gott ändamål: FashionAid!!
Oh fan! Det är ju vi, tänkte jag! Yes, nu får jag krama och prata med Peter Siepen inför ett hundratal pers. :P Haha!
Så upp på scenen och hämta JÄTTEchecken. Och självklart kramas lite ^^,  Så nu är vi tusen kronor rikare i vårat företag, men de pengarna går nog till Bulgarien vah?! ;)
Nu löd inte motiveringen exakt så, men något liknande men längre.
Kul iaf!

Så nu har jag fyllt i lappen om vårat bankkontonr, så pengarna kan ramla in!

Nu fattas det bara att jag ska bli medlem i ATG ( så jag kan spela på pappas häst).. Sen blir det skolarbete och träning!

Take care!

 
Lite trött efter all slit måste man ju få vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0