Åmål, suck..

Då är man tillbaka till vardagen i Åmål igen. Fart & fläckt är det som gäller nu, och flera veckor framåt..
Hade hellre stannat kvar i varma Halmstad i några dagar till och myst.. 20 grader varmt i solen i lördags när jag åkte hem.. Gottit! Jag och jocke satt på balkongen och tinade upp oss lite inför denna kommande, härliga vår..

Men, inte nog med det.. jag känner mig som ett större vrak än Titanic. Stel, växlande varm/kall, snuvig och svullen i ögonen.. "det är allergi.." konstaterade sjuksköterksan för andra gången på en vecka. får väl tro på henne denna gången, i ungefär 2-3 dagar.. Håller inte det, är det jag som vill träffa farbror doktor..

Bestämde mig för att hålla Frida borta fårn min säng om nätterna.. eller hela tillgången till mitt rum ska stängas för alla hundar! Vem vaknar inte inatt av att frida öppnar dörren (ja, hon har den talangen att komma in vart fn som helst!) och lägger sig på golvet.. Jag orkade inte bry mig, utan var mest glad för att hon inte kröp upp i sägnen.. Tänk om jag, som har haft djur sen jag ploppade ut, blivit pälsallergiker..?!

Sjukt mkt att lära mig i dansen.. Suck.. Vill inte ens tänka på det..

2 usla dagra kvar i skolan denna veckan, sen är det gtb i 2 dagar! Bikinishopping, shorts/linneshopping och solskyddsfaktor shopping.. vill ju inte flagna bort 1 dag efter hemkomsten..

Schemat idag:

-göra 2 finfina bokredovisningar om Skattkammarön och Gullivers resor. Även börja på repotaget (!!).
- fortsätta peppa mig själv att skriva, skriva och skriva..
- ha ett långt och avslappnande samtal med min stöttepelare!

Oh, happy day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0