Watcha think?

   

Dessa affischer ovan kanske ni känner igen från inredningsmagasin/bloggar. Men visste ni vad de har för historia?
Det ni ser ovan är en reproduktion av en av de tre brittiska affischer som trycktes upp för att lugna allmänheten i England under 2:a världskriget. Just denna trycktes upp i 2.5 miljoner exemplar men användes aldrig.
De andra var "Your Courage, Your Cheerfulness, Your Resolution Will Bring Us Victory" och "Freedom is in Peril".
 
Över 50 år senare hittade man ett exemplar i en låda bland en massa böcker köpta på auktion och ägarna gillade den så mycket att man lät rama in den för att ha i sin bokaffär. Kunderna gillade den också och så spreds den vidare världen över för att idag vara en av de hetaste trenderna i inredningsvärlden. Originalaffischen fanns endast i rött.

Jag är intresserad av 2:a världskriget och inredning, och att affischen även har haft en betydelse från början gör den bara snyggare.

Jag ska köpa en sådan affisch på Petrified in pink men är osäker på färgen (finns fler färger på hemsidan). Vår inredning går mest i svart/vit så den svarta är ett säkert kort, medan en i färg skulle ingå i min "harmoni". Planen är att ha den på en lång tavellist i hallen tillsammans med mina bokstäver  J och M  som jag fick i julklapp.  

   


Watcha think?


Kommentarer
Postat av: Nikki

Hade det varit JAG hade jag ju valt en i beige bakgrund med vit text, men nu verkade ju inte den finnas med. Så, istället tycker jag ni ska välja en lila eller blå, för att tona ner det svart o vita lixom.



Om inte annat är det ju alltid en bra historia att berätta om folk frågar om tavlan.



Vad gäller bokstäverna, så håller jag på o letar efter ett bra OCH/& att ha tillsammans med era bokstäver. Antingen är det för litet eller för stort. Kanske satsa på ett för stort &?

2010-01-20 @ 04:34:18
Postat av: Marika

Ett litet OCH/& tror jag blir bättre, får inte plats annars.. men tack för att du letar!



Får nog bli svart ändå, kan ju alltid köpa någon ny färg i framtiden om jag tröttnar.



2010-01-20 @ 16:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0