Saturday night

Snön börjar töa/regna bort här i Göteborg, vilket resulterar i STORA pölar och blöta fossingar. Nödvändigt ont om vi ska få någon vår. Känns mindre kul om det blir minusgrader till veckan! Halt.

Igår tog vi en eftermiddags sväng till Ikea för inköp av ramar och annat smått & gott som fattas eller ska ersättas för att passa in i hemmet. Spontanköpte ett vitrinskåp som jag planerat att köpa längre fram! Sedan blev det Ica Focus (Focus har enormt roligt utbud av mat som inte vanliga Ica har. Lite dyrare, men mycket roligare!) Vi hittade bl a. Brandmästare Andréns Törsläckare, italienskt vatten och amerikanskt torkat kött (SÅ möljövänligt köp). Väl hemma slängde jag ihop lite tacos (Innovativt, I know!) och Jocke fick skruva med leksaken han fick i julklapp av mig - skruvdragen delux!  

Idag sov vi till 12 och tog myyycket god tid på oss att fräscha upp oss för en tur inne i stan. Jag köpte muffinsformar för
0:-. Vill ha nyyyya kläder, men väntar tills det är lite mer VÅR och man inte behöver gömma sig i stora ytterkläder och snowjoggers. Pasteller känns inte rätt att använda just nu. Att försöka shoppa i butikskedjorna i Nordstan/Kompassen/Avenyn en lördag är inte roligt heller för den delen.



Den där jäkla soffan får gärna komma nu. Tältsängen som vi har som provisorisk soffa pallar inte trycket länge till! Bokstavligen.

Förra helgen sov Elin över hos mig när min andra sängkamrat var på annan ort, och vi ser bägge fram emot mycket tid på uteplatsen och på bryggorna nedanför här i sommar. Och den hurtiga människan har varit och åkt 3 mil längdskidor i helgen. Allt över 5 km är mycket för mig. Har aldrig utfört någon sport där man rört sig framåt i mer än 5 km. Inte av egen kraft iaf. "Sprang" vårruset för snart 2 år sedan, och tänkte göra det i år också. Denna gången lite mer förberedd ;)  

MEN. Det var ju detta med ögonen.. SKAM den som ger sig, brukade jag peppa mina medarbetare med! ;)


Och ser du Nikki, jag har anammat dina doftpåsar! Dock bara i skåpet och hallen än så länge. Dröjer nog inte länge före det finns i garderoben också. ;)



Kommentarer
Postat av: Emelie

Fint Mika!

2010-02-28 @ 16:23:30
URL: http://emelieahgren.blogg.se/
Postat av: Nikki

Ser inget spår av doftpåsarna.

Mor fick en sån där doftgrej med de där spröten'a i..köpte den på Accenten. Vi kan säga så här:

jag rekommenderar INTE doften Ocean Mist.

Luktar som toalett-rengöring.

När får en komme ner?

Helst när soffan har anlänt....

2010-03-01 @ 20:50:14
Postat av: Marika

Soffan anländer om en vecka eller två, så då får du komme ner!



I SKÅPET! Funderar om man kan lägga en sån i Jockans skor... Öppen planlösning här vettu ;)

2010-03-02 @ 09:56:15
Postat av: Nikki

Gör som Fredrik...häng upp dina svettiga (läs: äckliga/stinkade) träningskläder; som för övrigt gärna har legat nerpackad i en PLASTpåse I gympaväskan en vecka eller två. Häng dessa kläder i vardagsrummet....mumma....

2010-03-02 @ 17:44:59
Postat av: msv

Du behöver nog datera upp viss data på din blogg inf. märker jag, för i Halmstad bor du ju inte längre.

2010-03-02 @ 22:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0