Hur gör ni, egentligen, ärligt?

Scenario.
Ni ska äta dagens middag. Mjölken är slut, eller så är vatten det dagliga vätskeintaget på köksbordet.
Ni häller upp vattnet i en karaff/bägare, som finns i alla dess olika typer.
Ställer karaffen på bordet, för att man ska kunna ta utav vattnet.
Självklart.
Men sen då, när maten är uppäten och vattnet uppdrucket.
Vad gör ni med karaffen?
Diskar ni den? Ställer i diskmaskinen? Eller sköljer ni bara ur den?
Vad gör ni med karaffen innan ni ställer tillbaka den i skåpet?
Hallå, det har bara varit vatten i.
Rent vatten från kranen.
Jag vill veta!!

Jag har funderat på detta många ggr. Hemma i Åmål såsom här i Halmstad.
Vad är det rätta att göra med en karaff som har haft vatten som innehåll de senaste 30 minuterna.
Ärligt talat. Jag skäljer ur den en extra gång med vatten (kan ju ha kommit i dammpartiklar eller mat) och ställer in den i skåpet igen. Ibland ställer jag in den i diskmaskinen, bara för att, den har ju använts.

Värt att ha som diskussionsämne! ^^,

image280



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0