Åmål,

Sitter hemma och försöker slå in packet i mina fina omslagspapper jag köpte på Lagerhaus idag.^^,
Båda Hannah & Veronika fyller år på måndag & tisdag, så jag och Jocke ska hem till Åmål och fira dem, hoppas på prinsesstårta som Hannah ville ha! :)

I tisdags åkta jag 05.55 till Trollhättan. Ska ju inte sticka under bordet med att jag somnade illa kvickt på tåget ^^, Var framme vid halv nio, och väl när jag gått av tåget, får jag syn på Niklas Wikström (en av dagens speakers på kick-offen. Han var även på Hallands kick-off förra veckan), så jag följer efter honom och tror att han vet vart han ska, för jag visste nämligen inte.. Jag tänkte fel visade det sig, och han stannade för att tänka till (jag kunde ju inte göra samma sak, så jag får gå förbi honom och låtsas som ingenting..) Han ropar efter mig och frågar om jag vet vart det finns ngn Idrottshall. DAMN! "Eh h, jag letar faktiskt efter den själv.." Vi tar oss iaf till våran destination.
Efter någon timma kommer bussen från Åmål, och jag fick äntligen krama om Emelie! Bästa känslan denna månaden :) Som en överraskning kom öven Elin S, och det tackar jag för! Två flugor i en smäll :)

Tja, jag & Emelie fick iaf gå upp på scenen med två tjejer från Magneticus UF (våra mässmonter-grannar, en av dom var med i Örebro med mig och vårat Hatobjekt. läs.konkurrenter). En liten utfrågning om ditt och datt, varför vi startade företag, negativt/positivt, svårt/lätt. Ah, you name it! Vi fick två böcker (Starta & Driva företag, Varför växer gräset?) och två biobiljetter. Bitte! Kan ju jag bjuda ngn som kommer och hälsar på mig här i Halmstad på bio. :)

Sen vart det dax för prisutdelning i Årets Årsredovisning (för förra årets elever). Camilla hade ju tyvärr tvingats avslöja att vi var nominerade för att få dit oss. HAHA! Jaja, vi trodde väl på en tredje-vinst. Men fan heller! VI VANN! Revisionsföretaget Ernst & Young hade tittat igenom alla (ja, hela Fyrbodals UF-företag) och bestämt sig för att FashioAid UF hade den bästa årsredovisningen. Tja, kanske finns en Gud ändå! ;)
Vi fick 3000:- för kalaset, och det togs tacksamt emot.

Igår onsdag, var jag i Grevie en bit utanför Båstad och jobbade hela dagen, vilket jag ska göra i fem veckor till. Spännande! Hade elever från 3-6 i dans, och vi hann även med att leka Spökboll, Under Hökens vingar och Ambulansen. Jag var ju självklart med! :)

Idag torsdag, hade jag klipptid elva på Hårteamet bredvid H&M här. Skönt att få sitt hår klippt, var ca 1 ½ år sen jag var hos en frissa, och jag köpte även hårinpackning från Kerasté. Bye bye 600:-. Sen begav jag mig ut på staden för att slita på mitt VISA-kort.
Köpte mig strumpor (jag hittar bara den ena av de jag har här ju!), svart längre polotröja, svarta tights, vit cardigan, kanelstänger & pärlor till mina ljusdekorationer och två gröna dukar. Vill, vill, vill ha byxor, men jag hittar ju inga. Ironiskt nog. Provade flertalet idag, men inget som föll mig i smaken.
När jag hade en timma på att shoppa i Göteborg i tisdags efter Trollhättan köpte jag mig en röd cardigan på Gina Tricot, som jag glömde i kassan. Vad fn tänkte jag på då?! Kom på mig själv efter några hundra meter, och fick så fint gå tillbaka och hämta den. ^^,
I måndags köpte jag mig en lång omlottklänning och vit v-ringad tröja på Gina Tricot. Måste köpa byxor imorgon.

För imorgon ska jag bege mig till Åmål igen. Var en månad sen nu (5 veckor rättare sagt) Då har jag en timmas shopping-tid. :) Inte bra att ha pengar, köper ju bara onödiga saker..

Har nu lyssnat på Viktoria Beckhams, Fergies och en tecno-version av R.Williams låtar hela dagen.
ganska B.

När, klockan är 16.00 och om en timma börjar jag jobba. På tal om ingenting är jag sugen på att köpa mig en digitalkamera eller iPod för pengarna vi vann. En iPod vore ganska dumt, med tanke på att jag redan har en mp3. En billig DK då kanske.. Ah, tiden får se...!

Tjingeling!

42875-68
Fick ett kort på moi av Karlund häromdagen, från vår berömda klassförfest hos mig i vintras. Spritflaskan är inte min, men jag kanske smakade ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0