Mission: christmas tree down!

Vi hart haft en äkta gran här hemma i år/i fjol. Häromdagen tänkte jag ta bort den, finns en del skäl varför. 1) Den barrar. 2) Julen är slut. 3) Den tar plats. Sagt och gjort. Eller inte. Vart gör man av en gran inne i stan? Hur tar man ut en barrande julgran i en lägenhet? Ska man städa trappuppgången efter sig?

Well, jag försökte först klippa av grenarna på granen för att de ska få plats i ica-kassar, för en stor påse hade jag inte. När saxen var för slö och grenarna för tjocka och barren försvann mot golvet mer & mer fick jag tänka om. Jag tog på mig skor och vantar, la granen på golvet och försökte knäcka den i mindre bitar. Inte gick det så bra, så jag fick vika ihop den och trycka ner i 2 små påsar och hittade lyckligtvis en större påse att lägga den i. När det var klart kunde man känna en frisk doft av gran och med barr över hela tv-rummet. Som man säger i militären, huvudsaken är inte HUR man gör det, bara man GÖR det.


Barr, barr, barr!



..............




Jag vann kampen tillslut!




Här var det barr!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0