Tummar & tår



Nu håller vi tummar och tår att detta blir som jag vill!!


Kommentarer
Postat av: nikki

Och vad ör det då vill då? Jobb-chans?

Jag ska på intervju nästa tisdag i Uddevalla på Hematologen (slå upp det), så jag KANSKE inte behöver leka hemmafru så länge till!

B.t.w....har du nytt foto-programm eller?? Himla flashiga bilder!

2009-08-26 @ 19:58:53
Postat av: Marika

Ja, kanske en jobb-chans! Du har väl knappt börjat leka hemmafru..! OM, så går väl du också upp kvart över 5 för att tillaga din man frukost :) Om inte för hans skull, så till Norma.

Jepp, det finns ett program på internet där man kan flasha till sina bilder lite: )

2009-08-27 @ 12:28:32
Postat av: Nikki

True...är inte hemmafru officiellt förrän på tisdag. Men då ska jag ju på jobbintervju....jag kanske inte behöver vara hemma så länge till förhoppningsvis!

Är dock himla kluven...säg att jag får jobbet på Hematologen och sen ringer de från Akute och säger att jag kan få komma på intervju där..och kanske får dte med...men redan tackat ja till Hematologen...vad göra?? Vill ju hellre vara på Akuten..det säger sig ju självt!!

Dagen i-landsproblem.



Vad heter programmet?

2009-08-27 @ 15:20:59
Postat av: Nikki

Just ja...VAR kanske du får jobb? 3??? ;)

2009-08-27 @ 15:22:33
Postat av: Marika

Ja, det är ett i-landsproblem. Du får bryta kontraktet i sådana fall, man har väl uppsägningstid..



Programmet heter Picnik.http://www.picnik.com/

Sätt en mustash på Norma vettja! ;)

Jag vill inte riktigt uttala mig om vad det är för företag såpass öppet ;) Men visst serru, ska bli chef för 3s kundservice! haha!



Vad är hemtologen? Låter som gammalt folk...

2009-08-27 @ 17:05:00
Postat av: Nikki

Grejen är att det är ett vikariat, dvs. en tidsbestämd anställning. Funkar som ett kontrakt. Så tyvärr så är jag ganska säker på att det inte finns ngn uppsägningstid när det gäller vik.

Jaja...man får se bägge som en erfarenhet. MEN...att få va på akuten skulle ju ge en MYCKET mer erfarenhet dock. Jag skulle ha så mycket mer gemensamt med mor tex.



Hematologi kan man förklara som maligna blodsjukdomar, dvs. elakartade blodsjukdomar såsom Leukemi och Lymfom. Cancerceller som angriper blodcellerna i benmärgen eller lymfvävnaden.

Så det är mycket "samma" jobb jag gör nu med mina cancerpatieneter, bara att dessa patienters cancer sitter nån annanstans..och tyvärr blir ännu sjukare eftersom det angriper deras immunförsvar.

Well...det är väl lite kortfattat och MIN uppfattning om vad Hematologi är. Och nej, det är inte bara gammalt folk. Många är faktiskt relativt unga...

2009-08-27 @ 19:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0