Run this town


Är det något jag inte är världsbäst på är det att marknadsföra mig själv. Marika AB. Och är det en känsla jag inte gillar är det känslan att inte ha ekonomi. Jag är inte ensam om att söka arbete i Göteborg, och det lär vara hundratals sökande på varje jobbannons. Jag har kontaktat de flesta av mina kontakter jag kan tänka mig känner till någon i Göteborg, och i de flesta fall har jag fått bra tips, men där tar det stopp.

Anledningen till att jag inte sökt jobb i sommar är för att jag trodde att jag hade mina på det torra. Fortfarande inget som kunde utlovas, och det fattade jag med, men VAD kunde gå fel? Tydligen en variabel jag inte räknat med. "Skit i det nu." säger Jocke, och det gör jag. Men jag känner mig som Kallur på OS i finalen, alla odds stod på hennes sida och hon vunnit alla deltävlingar, men så ramlar hon!!

Jag kanske gör fel i att inte söka "skitjobb", men det är inte det jag vill. Måste jag göra det då? Jag väntar hellre några veckor extra i ovetskap på ett bra jobb, än ett som jag vantrivs på från första början. Jag har haft tanken på att söka de säljjobb som finns ute, men jag är rädd för dem, för jag har gjort mitt hästjobb på försäljningsidan (nu pratar vi uppsökande B2B försäljning via telefon), och det är inte min kopp te. Jag klarar inte av att kränga av folk, speciellt om jag vet att produkten inte är bra. Det har jag att tacka min analytiska sida!

Jag blir rastlös av att inte ha något att göra (Jo, mamma, det blir jag).

Jag har börjat få planer på att börja läsa på Universitet/Högskola till ekonom, men det får ju vänta ett år eftersom det är för sent för att ansöka + att jag inte har matte c. Ah, en sysselsättning! Man blir inte yngre, och jag vill inte vara 30 och ångra att jag inte skaffat mig en utbildning.

Men så är det så att jag sitter och hoppas ändå. Det är några trådar som går åt det positiva hållet, och det är väntan som gäller. Så nu är jag hoppfull och tänker:

The harder you fall, the higher you bounce.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0