Den flashigaste av de flashiga




Jag har under mer än 3 månaders tid fått möjligheten att bekanta mig med gammal teknik och helt utan teknik. Jag sa upp mitt abonnemang från 3 i våras eftersom jag inte visste hur framtiden såg ut, och ville inte ha några fasta kostnader varje månad, så bytte till Telia Refill. För att kunna fortsätta använda sin mobil måste man låsa upp den, och det gör men genom en KOD.

Jag fick veta först att koden kan INTE SKICKAS från 3 via telefon, utan måste köpas i en 3 BUTIK. Stannade till på vägen i Göteborg och tog ledigt från praktik för att kunna KÖPA KODEN I BUTIK. Betalade koden, och fick veta att det skulle ta mellan 2-5 veckor att få den hemskickad.

Efter 7-8 veckor ringer jag och klagar på att jag INTE FÅTT KODEN. "Dåligt, då skickar jag en ny!! säger mannen i telefonen. Va? Kan de skicka från telefonen helt plötsligt?!!!

Under denna tiden har jag levt utan telefon och med gamla telefoner jag hittat i skåpen hemma. Nästan så jag fick ta pappas första mobil, ni vet de som man fick bära med sig som väskor!!

Väntar några veckor till. Ringer, och nu säger de att jag måste skicka in mitt kvitto på att jag betalat för koden för att de ska kunna skicka den, för de kan inte se min betalning. Och jag som bara är människa kan inte hitta kvittot och får komma på en lösning SJÄLV, eftersom mäet i telefonen inte kunde tänka själv, att de kontaktar den butik där jag köpte koden och mailar MIG därefter för att bekräfta om de har kvitto på det..Och jag är inte lika tom som en legokloss, utan sa till han att han skriver NOGA i deras dåliga CRM-system att HAN SKA MAILA/RINGA mig, så att allt blir dokumenterat.

Får jag något mail/telefon samtal?!

Nej.


Så jag ringde nyss och en trevlig tjej lovade mig att försöka få tag på denna killen, om inte så kontaktar hon butiken och RINGER MIG! hon kunde inte lova att det blev idag, men under veckan.

Jag behöver min "gamla" telefon tillbaka! Satt nyss i ett telefonsamtal med en norrlänning uppe i skogarna och hörde knappt vad människan sa pga. åbäket till telefon som jag har nu! Sen att den ligger på laddning dygnet runt för att fungera är en annan sak.
Min systerson på 11 år har en modernare telefon, och min syster och kompis hånar mig för att jag inte kan ta emot MMS som de skickar!

Har ni hört på maken!!

Kommentarer
Postat av: Nikki

oh ja, vi har hört denna historia X antal gånger under din resa med 3! Ring mannen på Plus.

2009-08-26 @ 19:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0