Självbehandling

image488

Nu är jag trött på att det kliar, smörja in mig, ha Sahara-öknen i ansiktet och att inte ens den starkaste kortisonen biter på mig. Så imorgon ska jag gå och sola. Min kropp behöver lite värme och svettas. Visst låter det som ett paradis för den som kommer efter mig ;) VInterhalvåret tycker inte min hud om sådär jättebra, för under sommaren har jag aldrig dessa problem. Och hudcremer, jag har provat de mesta från billiga till apdyra. Det finns EN, som funkar sådär på mig. I en och halv vecka, sen är jag imun mot den igen. SÅ då får jag byta för någon dag, och sen tillbaka. Jag har gjort ansiktsbehandlingar och druckit masssa vatten. Men jag är riktigt jävligt diagnoserad med Torr hy. Det där med att flytta utomlands är ju ett alternativ, men är man svenne så är man.
Har undvikit solarium så gott jag kunnat, förutom innan studenten och efter Bulgarien när man hade en schysst bränna men ville ha mera. Mindre smart..

Iaf. mitt mål är inte att bli brun, utan att se om jag blir bättre. Det finns speciella solarium för behandling av eksem osv. men åh, då måste man träffa en läkarefå remiss till hudläkare och sen skriver de ut ett recept på en kortisonsalva. Då är vi tillbaka på ruta ett.

Om inte annat, känns det som ett dumt i-landsporblem att jag ömsar skinn 2 ggr i månaden. HAHA! Der går att leva med när man tänker på hur andra har det.


Mitt absolut STÖRSTA i-landsproblem nu är att ingen olaglig jäkel har lagt ut Bodywork 7 så att alla andra olagliga, som jag, kan ladda ner den. Köpt en skiva har jag inte gjort sen gymnasiet.



Kommentarer
Postat av: Milla

Hallå!
du får läsa kommentarerna några dagar tillbaka.Väntar på svar.

2008-01-06 @ 18:12:21
Postat av: Anonym

Jag har svarat på din kommentar i det inlägget du skrev det i :)

2008-01-06 @ 22:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0