Bang, bang she hit the floor!

Igår när jag skulle lägga mig kände jag att det kom smygandes. En inflammation i ögonen eller ögonlocken, whatever, för jag ser ut som en blond tjej med två pingpong-bollar till ögon. Ser inte alls mycket, utan får titta snett nedåt, så som man gör när glasögonen sitter längre ner på näsan. Har "avbokat" mig från jobbet idag, och det är ju inte mer än rätt.
Natten var ett helvete. Sov kanske 2 h, och trodde jag skulle dö. Det kliar (inte i ögonen, utan hyn) och jag kan inte klia. Det svider. Hittade en allergi-tablett, men den hjälper inte. Lade mig i soffan 5 imorse och försökte titta på tv.Vaknar vid 8 av en kille som säger att jag prombt ska lägga mig i sängen istället. Där låg jag tills han gick, sen tilbaka till soffan för att vakna halv ett.

Jag tycker så fruktansvärt synd om mig själv. Nu är jag fastlåst i lägenheten i 2 dagar. Minst. Kan inte ngn annan tycka synd om mig också.......


Kommentarer
Postat av: Nikki

Hey!!
Du har aldrig tagit dig en funderare att KANSKE få upp röva ur soffan och ta dig till en DOKTOR med dina klotögon och ömsande skinn?? Nä...det är INTE normalt att ömsa skinn som du gör!!

Guess what? Jag ska´på anställningsintervju på fredag!! På avd.45 på NÄL som är en gynekologisk avd...blivit utsedd till intervju av 20 sökanden...lite häftigt! Betyder alltså att jag slog 15 st!!! Ska ju inte ta ut ngt i förskott...jag har ju 4 kvar att konkurrera ut, men man får la drömma iaf???

Norpen var på utsätllning i söndags! Ja, jag körde ner i snöovädret kl 5 på morgonen..vi hade ju Volvon! Norpen bara viftade på svansen och hoppade upp i den portugisiske domarens famn. Tyvärr kom hon 2a (Birgitta sprang för långsamt!!), men den tiken som vann var jättefin! Annars befann sig Norma i mitt knä resten av dagen och njöt när alla kom förbi och klappa henne!

What else...mormor är pigg igen! Ska få hemtjänst morgon o kväll! Blir nog bra att nån UTIFRÅN kommer o tjötar med tanta!!

Halmstad då? What's new??

KRAAAAAAM

2008-01-09 @ 21:17:01
Postat av: Marika

Va kul att någon skriver till mig. Telefonen är så himla tyst..
Jo, visst har jag funderat. Men åh, det är ju pinsamt, åka till en vårdcentral och vänta i timmar, jag ser inte bra ut. Jag tar akuten imorgon istället ;)
Nej va skoj! Grattis. Ja, på en gynekoligisk avdelning, vad säger man på frågan Varför man vill jobba där? Kan du inte läsa till doktor istället?
Haha, jag kan tänka mig att Norp gillade läget. Va, sprang hon för långsmat? Varför sprang inte du med henne då? Var inte Fikon med?

Kul att Mormor är bra igen, det visste jag faktiskt. Men dessvärre är inte jag bra.

Det som är nytt, ja, inget speciellt. Blir jag som sagt inte bättre under dagen, får jag vänta tills Jocke har skrivit klart sin hemtenta ikväll och bege mig till das Hospital. Det är inte ögonen som känns som det största problemet, utan ansiktet. Jag "vätskar", så känns som en en mindre brännskada. Livet leker som sagt!

Kram!

2008-01-10 @ 07:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0