Lördag

image540


Igår kom jag inte på något att göra. Förutom att åka och köpa en flaska vin. Och ost & kex. Det visade sig att jag inte alls var sugen på vin, så försökte mig på bartender-grejen, med Absolut Päron och billig fruktsoda. Mjaee!
Så det står nu en flaska vitt vin på tv-bordet och blir förstört. Jag VISSTE att jag skulle köpt "Freddans" vin. Så blir det när man är kaxig nog och står och tror sig få smaken i munnen bara genom att läsa innehållet.
Inte ens President-osten var god. Det gäller nog att vakna på smaklökarnas sida!

Skulle göra "annorlunda" tacos igår också. Hur tror ni det gick? Det slutade i den gamla fällan, förutom små mini-kuber och liiite av en annan krydda i färsen ;) Sooo different!

MEN IDAG....
Så vaknar hjärtat, smyger ur rummet (sköööönt, då kan jag somna om, tänkte jag) men kommer tillbaka en minut senare och studsar ner i sängen bredvid mig. "Ska vi åka och kolla på hockey?". Efter en tids funderade sa jag ja.
Så vi åkte först till hans morbror i Göteborg och åt en fullkomligt utsökt middag. Ska ringa och fråga efter receptet. Sen till Scandinavium för att titta på Frölunda-Skellefteå. Kruxet var ju att hitta parkering, eftersom det är Båtmässa. Tillslut fann vi en, och vi satte ner våra rumpor på läktaren 30 sek efter nedsläpp.  Inte så pjåkigt!  Till en början bra första period, tappade men kom igen i andra och tredje perioden. De vann med 4-2!! Och så självklart ett kaxigt meddelande till pappsen. Som alltid kontrar tillbaka.. Fyy..

Så här sitter man i fåtöljen med fötterna i soffan och njuter av lördagen. Den blev inte så dum ändå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0