Mina föräldrar vägrar ge mig en ny bil!

Har ni sett My Super Sweet 16 på MTV någon gång?
Det är pinsamt.
Det handlar om 16 åriga barn till rika föräldrar, som anordnar en fest för pinsamma mängder pengar.
Är det så man vill att ungdomar ska bli?
Bortskämda och kändiskåta?

Det mest skrämmande är:
- De klagar på att de inte får en helt ny bil i 16-års present. En begagnad för 30 000 DOLLAR räcker inte.
- De tror att de kändisar. Eller ännu värre, de bjudna ser de som kändisar, bara för att de har pengar, eller deras föräldrar har.
- Deras entreér på festen ska vara PERFEKTA. Helikopter, omsvärvad av åtta tjejer mm.
- De har minst 3 ombyten på en kväll.

Nej, jag blir rädd när jag ser det programmet. Bortskämda snorvalpar är inte coola. Detta är så typiskt USA. Och det ger en sådan fel bild till ungdomar om vad som egentligen har betydelse.

image358

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack så mycket =) fick hem kudden, trodde det var kudde i, men icke.. men det var ett skönt och fint materila iaf=) jag är nöjd =)

2007-09-23 @ 10:26:18
URL: http://laiina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0