Why, Roger, Why?

Ett ord jag stör mig fruktansvärt på, och om man som jag läser en hel del bloggar så stöter man på det rätt ofta, är ordet Outfit. Varför väljer man att blanda in engelskan i sin svenska text? Vad är det för fel på "Dagens klädsel" eller rätt och slätt "klädsel"?

Outfit.

Det ljuder inte ens bra i varken mun eller öron.

Dagens outfit.

Nästan värre.

Dagens outfit: Svart polotröja H&M, tajta jeans H&M, strumpor Lindex.

Varför måste man berätta att man har på sig en vardaglig klädsel? Spara sådant tills man har på sig något ovanligt, som en balklänning eller potatissäck.

Idag är det mysdag så dagens outfit är: rosa velourbyxor H&M, vitt linne Zara, grå hodie Lindex webbshop.

Näe, jag har sett för många av "Outfits"-bloggarna, och är urless på dem. Ge mig något skojfriskt och ovanligt, som min bild på Roland Cedermark (som blev till en diskussion med familjen vid matbordet på kalaset i lördags!). ;)



image364
Den här bjuder jag på. Usch... Oväntat vah?

Kommentarer
Postat av: sofia johansson

Heej gumman!! Faaanm va längesen de va då!! shit pommes-frites!!
Ja men visst vet du, ja ska bli skåning!! Hur hittade du med? Shit, men då har vi inte långt ifrån varandra, lätt att vi får träffas! har inju inte sett dig sen studenten tamejfan! Här av dig gumman!! 0768104355!! Ring mig!!!!
Puss o kram !

2007-10-04 @ 11:49:25
Postat av: msv

Lilla gumman, läs din egen blogg. Hur många engelska ord använder inte DU när du skriver!!!

2007-10-04 @ 15:01:12
Postat av: Marika

Msv:
Jag veeet! Jag tänkte skriva det oxå, men glömde bort. Jag är inte så mycket bättre själv ;) I know.. haha!

2007-10-04 @ 20:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0