Vardag

SÅ har vi åter kommit hem till Halmstad efter en långhelg hemma i Åmål. Jag själv har inte gjort många knop förutom att köra bil, gå på marknad och passa ungar. Mest krävande var nog att kunna förbränna all mat som jag plumsade i mig.

Fredag kväll åt jag & J tacos hos Milla & Håkan. Smarry! Höll på att somna i deras säng senare när jag & Milla kikade på tv. Då mådde jag gött!
Lördag morgon skulle J hjälpa pappa med att gjuta altangolvet. Tog stackarna hela dagen, men de kämpade på bra! Jag själv var en sväng hos mormor och i stan där jag köpte 2 finfina tavlor. På kvällen skulle vi på "kalas" hos milla & Co. för Hannah & Nikki. Smörgåstårta och efterrätt där, innan det en GIANT middag + efterrätt hemma.

Inga större ansträngningar på söndagen, FÖRUTOM på tåget hem. En rullväska+väska med en massa skolböcker+en Ikea-kasse med stora tavlor och ett fullproppat tåg gav träning för mig i en vecka. På detta kunde vi ju inte få ut våra tågbiljetter eftersom automaten i Åmål var avstängd, så vi visste inte våra platser. Meeen, vi fick 2 tillslut och jag hade en unge på 10 månader  bredvid som gapskrattade åt mig.. :)

Igår var det skola hela dage. När skolan började för ca 2 månader sedan, var det Kemin som var roligast. Matte har ju aldrig varit min grej så att säga. Fysik har vi bara haft 3 veckor. Nu tycker jag matte är roligast och kemi svårast. Det är alldeles för mycket att hålla reda på inom Kemi. Fysik är bara intressant.

"Det var snö... a....det var mycket snö." / Per

Vår fysik lärare Per är speciell. Han står ofta och bara tittar & filosoferar. Igår berättade han om sin fjällvandring i somras, och jag höll på att få en skrattattack när han tittade ut genom fönstret och sa med sin lenaste röst det som står ovan...

Igår fick vi även våra nya sängar. Kändes ovant att sova så "långt" ifrån varandra :) Nu vill jag ha väck byrån så jag kan ha ett sängbord till....

Nu väntar jag på att mitt hår ska torka så jag kan färga det..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0