Orolig.

image395

När jag kom in på denna sidan, fick jag ett litet hjärtsnörp. Den handlar om en kvinna som är 20 år och fått bröstcancer och mycket kort tid kvar att leva, närmare tills 20.00 imorgon.

Jag finner inga ord. Mer än att det är orättvist att en såpass ung kvinna ska berövas sitt liv. Man blir ju berörd, när man själv är 20 och tänker efter. Hade jag över huvudtaget varit lika stark?

Läs Liv´s blogg här.

Stöd Rosa-bandet kampanjen i oktober! Kvinnor som män, ung som gammal.




Kommentarer
Postat av: monkan

Bidrag med 50 kr till bröstcancerforskningen i min insamling. (apropå ditt inlägg)http://kampanjer.cancerfonden.se/templates/FullPage.aspx?id=2782&InvolvementID=967

2007-10-09 @ 13:40:13
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Milla

Det finns inte ord för att beskriva vilken sorg det finns.Det gäller att bry sig om varandra för man vet aldrig hur morgondagen ser ut.
Kram Milla

2007-10-09 @ 14:51:03
Postat av: Ida

Frågan är hur hennes död ska gå till..? Kopplad till slangar o maskiner..? Får det gå till så i Sverige?
Annars är ju såklart detta mycket sorgligt

2007-10-09 @ 17:05:07
URL: http://asfaltblomma.blogg.se
Postat av: Marika

Monica: Suveränt initiativ av dig! :) Jag ska köpa ett rosa band nästa gången jag är i affären, vill gärna ha ett rosa band oxå :) ..

Milla: Precis. Man "glömmer" bort detta. Det är dumt att man ofta glömmer bort att LEVA medans man har chansen. Oftast får man först en Aha-upplevelse först när livet hänger på en skör tråd..

Ida: Jag vet faktiskt inte, tänkte oxå på att det inte är lagligt i Sverige. Men hon kanske är såpass svag, så hon får koppla upp sig i en maskin för att orka, och då får man väl stänga av.. Ska forska lite i detta!

2007-10-09 @ 17:31:21
Postat av: Ida

Tycker det hela låter lite knepigt.. Men du kanske har rätt.. Men ändå..låter som hon ska koppla sig till maskiner som ska få henne att gå bort.. Nåja..jag har ingen aning

2007-10-09 @ 18:05:41
URL: http://asfaltblomma.blogg.se
Postat av: Marika

Ida: Näe, det är ju inte så att hon ska avlivas.. Men kanske säger hon ifrån sig alla medeciner och maskiner, och låter sig självdö. Man får ju säga nej till återupplivning.. Hon kommer ju antagligen inte dö prick 20.00, utan naturen kommer ha sin egen gång..

2007-10-09 @ 18:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0