Inte min dag, alls..

.. eller jag bör nog säga dagar. Åh, man kan ju bli så fruktansvärt trött på sig själv ibland. Som när jag under en hel helg buttade omkull eller tappade glas varenda gång jag var i närheten av ett. Då blir man bara trött, på sig själv.

Igår skulle jag äntligen skicka iväg den där jävla garderobsdelen som jag fick tillbaka till mig själv. Så jag tog mina sista peningar och begav mig till Ica. Där förklarade jag vänligt att jag skulle hämta ut ett paket, och sedan skicka tillbaka det igen för att det antagligen blivit fel adress..
Det visar sig att jag får betala 130:- för att hämta ut paketet, för frakten. Sen ska jag betala 235:- för att skicka det, igen! Ok tänker jag.. en hundring i plånboken och kanske KANSKE 270:- på kontot. Det KAN gå. Tyvärr så går inte mitt kortköp igenom. SÅ jag frågar om det går bra om jag går till automaten utanför och för över pengar från ett annat konto, för det brukar gå på nyare bankomater. Men nej, då går inte det! Nu då?!

Inte ett öre mer i plånboken ringer jag Jocke, han sover. Ringer min syster, men hon svarar inte sen inser jag det hade tagit en förfärlig tid att starta hennes dator och förklara hur hon gör på min internetbank. Ringer Jocke igen. Inget svar.. Nu börjar jag närma mig min bristningsgräns när jag inte kommer på något.
Efter några minuter, svarar han äntligen. Nyvaken.

Då får jag äntligen mina pengar överförda, tack vare J! Fjooo.. Åh, så fruktansvärt pinsamt!



Pinsamma tilfälle 2.

Var alldeles nyss på Hemköp och handlade lite nödvändigt ont. Typ mat. Lägger upp varorna på bandet, och ska sätta kortet i läsaren. VART ÄR KORTET?!!
ÅHHH!
Får förklara att jag glömt kortet. Packar ner varorna i påsen som hon ställer bakom sig. Jag rusar ut till cykeln och cyklar hemåt. DÅ inser jag att kortet antagligen ligger bland sedlarna.. Och det gjorde det! Bara att vända.
Ställer mig i kassan igen och betalar. "Va fort det gick" säger kassörskan!  Nu ljuger Marika
."Ja, det låg ute i bilen" säger jag.
HAHAHA!

Nu kan de närmaste dagarna bara gå bra. Hoppas jag!



Jag klarade första Matte-tentan!
Pinsamt skönt! :)
SÅ imorgon åker jag & Jocke tillbaka till våra nordligare grader.

Ha det BÄST!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0