Ikea goes black.

Jag satt faktiskt igår och funderade på vilka färger Ikea har på Ektorps-soffan som vi har. Är sugen på att byta ut tyget. Men ingen färg jag vill ha finns. Svart vore perfa tänkte jag, men finns inte. Så som ett brev på posten kommer det en mini-katalog från Ikea. Där visar de soffan i svart. Halleluja!

Och jag har fått medgivande av Jocke. Så nästa år (Ja, det är nog då jag har råd!) ska jag byta soffklädseln. Nästa plan är att spara till en schäslong. :)
Det är helnice att man kan byta färger när man tröttnat, eller som jag, inte orkar tvätta den vita :)
Men först ska vi byta bil..
VUXENPOÄNG!

image397image398
image400image399

Såg ni Äntligen Hemma i tisdags?
VIlket fint sovrum hon gjorde om, brunetten som älskar färg. Tavlan som "bara" kostade 2-3000:- var döläcker.  Och tygerna. Och tapeten. Ja, förjävla nice! Totaly min smak.

Har också planer på att göra en stor träram och binda upp ett snyggt tyg på.
Ikea har fina tyger. Tråkigt nog känner många igen tygerna från Ikea, och det vill jag inte..

image401image402

image403image404


Imorgon har jag prov, och jag är inne i en fas just nu; Det får gå som det går, jag gör mitt bästa!
Egentligen, det värsta som kan hända är att jag inte klarar det. Då får man göra om det i vinter.
Men först och främst gör man sitt bästa. Det är så i livet, man räcker inte alltid tid..

Körsebääär!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Har den soffan i vitt, den är jätte mysig..Kan tänka mig att den är snygg i svart:)

2007-10-11 @ 18:37:36
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: msv

Du får ha lycka till på provet i morgon. Håller "stortårna " att det går bra för dig.
DET ÄR KLART ATT DET GÅR BRA, tänk positivt bara.
Fixar en lasagne i ugnen medan jag skriver till dig, och skall sedan dra en repa med dammsugaren så det är fint tills vovvarna kommer i morrn.Jobbar hela helgen så det blir nog en lugn weekend.

2007-10-11 @ 20:51:01
Postat av: msv

Har du hängt upp tavlorna än,förresten?
Ett av tygerna du visar liknar ju dina tavlor,eller hur?
Det finns ju fler färger här i världen än svart och vitt, har du funderat på det.Man blir gladare av lire färg och hjärnan kan få en kick. DET DU!!!!

2007-10-11 @ 20:57:31
Postat av: Marika

Madeliene:
Ja, jag har också den i vit, men den blir snabbt lortig, så jag har två vita filtar på sitsen.. Annars mycket skön 6 prisvärd soffa! Med rätt inredning blir den nog jättesnygg i svart! :)

Msv:
Tack så mycket! Ska verkligen göra mitt bästa, skönt att få den kursen ur världen. Då kommer dock en svårare direkt på måndag. Men så är det!
Tavlorna har jag hängt upp. Det blev bra, men hade gärna haft 3. Jag vet oxå att färg är bra, har ju haft ganska mycket rött tidigare ;)
Men jag försöker få till grunden i inredningen nu. Sen är min plan att "hotta" till med fina färger som grönt och lila. Inte ljuslila, snarare plommon. Riktigt mustigt ska det vara! :)
Jag tänkte laga lasagne imorgon. Men får se hur flitig jag är..! KRAM!

2007-10-11 @ 22:35:20
Postat av: Abdulah

Brun färg på soffan tack

2007-10-12 @ 00:12:49
URL: http://www.alltomgbg.se
Postat av: Milla

Har faktiskt tittat på den svarta soffan om det blir en ny.

2007-10-12 @ 12:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0