Helgen som gick


image167


Efter att på fredagskvällen kommit hem från träningen med Cornelya & Kattis, slog jag mig ner framför datorn med champagenflaskan och "firade" mitt jobb på Ikea. För mig själv. Men även vätskan nådde sin botten, och jag blev lite slirig och lade mig i sängen.

På lördagen var det dansuppvisning på stora torg här i Halmstad, och jag & Cornelya fick dansa till en hackig låt. haha! Mötte upp J som kollat och vi gick hem och jag fick städa innan min syster och hennes pojkvän skulle komma hit.

Vi tog en biltur ut till Tylösand och kollade in alla fina hus och en barfotapromenix på stranden. Tacos efter det, och sen gav vi oss ut i den vilda staden. Där besökte vi först Cafeét och sista Lilla Helfwetet. Dåligt med folk på det sistnämnda med tanke på att det var lönehelg. Tråkigt! Blev uppraggad av en norsk : "Hej! Jeg har kollet in deg!" haha!

Började jobba halv ett på söndagen, så det fanns inte tid till att dagen-efter slappa. Kom hem vid sju efter jobb + genrep, inte alltför pigg ^^,  Måndagen skullev i ut till Tylö och spela minigolf efter lite "fönstershopping" inne i stan, men det var tydligen stängt, synd. Den banan ser himla rolig ut!

Senare kom några klasskompisar till J + deras flickvänner hit, och vi gick bort till Bolmen och spelade Kubb. Jag, Nikki & Fredrik tittade på. :P Förfest här hemma igen, och jag var inte alls på partyhumör, utan drack vatten och vaktade stereon, då de gärna spelar för jävla högt! haha! Partybromsen.

Sen begav sig de ut på stan, och jag stannade hemma! Lika bra det tydligen, för J kom hem tidigt :)

Veronika & Fredrik begav sig hem mot Åmål igen igår efternmiddag, och jag begav mig mot Halmstad teater för terminsuppvisning. Fick dansa min & Kattis dans själv när instruktörerna skulle visa upp sig, eftersom klanten skadat foten (för typ tredje gången på 3 månader!). Det gick bra, glömde bort sista åttan, men inget som märktes eftersom jag var själv! :) Fick rosorn av elever, sen fort hem till soffan!

Idag är jag heeelt ledig, ska deklarera (ute i goood tid!), städa undan, handla lite och förbereda mig inför mötet i Laholm imorgon!


The Killers- Read my mind

Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0