Helgen som gick.


42875-76



I lördags åkte jag till Emelie, min goa vän, i Karlstad. Tåget skulle susa iväg vid elva, och tack vare mormor (som inte går så snabbt, men visst var mitt fel ändå) missade jag tåget, och pappa tänkte genskjuta det i säffle. :) "Ser du ngt tåg på stationen..?" frågar pappa när vi åker över bron i säffle.. "näeee! Vi kanske hinner!"... "Nej fn, där åker det..!".. Haha!
Nästa tåg gick vid 15, och då hinner vi ju inte till systemet :) Jag fick ta ett tåg vid tio i ett. Så i en halv timma fick jag och pappa ha kvalitetstid! :) Vi åkte till Volvo och kikade på bilar, blev lite smått uppraggad av försäljaren och tog en provtur i nya Volvo C30. Jag vågade inte köra, med tanke på min bakgrund med bilar :)
Jag kom fram till Karlstad tillslut, och Emelie och Jörgen mötte upp mig. Iväg till Bergvik och handla alla nödvändigheter :) Pinsamt nog började jag känna mig berusad efter 2 cider vid maten! :) Men ähh!
Jag & emelie festade på som aldrig förr, eller som vi alltid gjorde förr, och begav oss senare till Karlludn våra gamla klassmate på fest!
Där träffade jag många goa gubbar & tjejer! Krave, Tobbe, Mackan, Jingfors, Petra, Charlotte, Madde.. A, u name it! Tjatade väl antagligen hål i en tjejs huvud när hon berättade att hon fått börja träna med Advanced om hur man klarade av det :) haha! Stackarn..

Efter lite ståhej och besök hos en Kattman ( jag bjöd in mig själv!) tog vi bussen till stan, där jag på bussen blev nertrackad av en hel buss med Färjestads-fan (konstigt, jag var i Karlstad!) för att jag hejar på Frölunda. Jag tog skydd mellan 2 bussvakter..:)

Iväg till kön på Nöjesfabriken och in gratis! Thanx! Blev inte kvar länge, och enda besöket på dansgolvet var när jag gick vilse på väg till toa..:) hehe..
Vid ett gick vi och köpte baguetter efter Emelie var helt sääääker på att en våldtäktsman följde efter oss.
Jag var först på bussen hem sen.. "Nu tar du det försiktigt med den där!" säger chaffuörn och pekar hotfullt på min baguette med kyckling & curry! Sen ger han mig toalettpappaer..=P

SKulle nog ha lyssnat på han, för det var curry och köttbullar från emelies smörgås ÖVERALLT där vi satt.. Vi kom hem, bäddade, och sov..!

Vaknade nästa morgon och får se att det är curry överallt på min t-shirt jag sov i och på jackan! Yeah yeah!

Hem till Åmål vid 2, packa, äta och gosa med Frida innan tåget till Halmstad gick vid 19. Ahh.. Äntlilgen hemma!

Kort från helgen tar vi senare! ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0