Nu äre hett i Sverige!

image181



Torsdag:

Min plan var att lägga mig och steka medan mamma sov innan vi skulle till stan och handla presnter till studenterna. Planen blev annorlunda. Mamma kom direkt från jobbet (jobbat natten), åkt med mormor till röntgen, sen hem och hämta mig varav vi åkte till stan vid 12. Vi var hemma runt 4-5, och jag förstår inte hur kvinnan orkade stå upp? När vi väl kom hem beordrade jag henne att gå och sova, eftersom hon skulle jobba natt igen. Superwoman!

Fredag:
Eftersom jag inte hann steka dagen innan, gjore jag det med bravader denna dag. Fick vad som kändes första gradens brändskador på överkroppen =/
Sen fick jag komma på ngt att ha på mig senare. Kom inte fram till ngt vettigare än att jag har inga kläder (som jag vill ha på mig!)
Halv fem gick studenterna ut och jag grattade Elin S, Alexandra C, Alexander L, Ida F, Ida B och Rikchard A. Därefter hämtade jag & mam pap hemma som jobbat och for vidare till Elin S. Där tog jag sista biten tacopaj (som jag misstänker mamma Eva sparat lite till mig "Skynda dig Mika, det är bara en bit paj kvar!". Elin öppnade MASSA presenter. Vill haaa! (tur jag fyller 20 näste vecka, haha!) Kikade på hennes balklänning, och som jag misstänkte blev hon sådär döööösnygg som bara Elin kan bli på balen.
Efter Elin fick vi åka till Rickard A. Han var dum nog och trodde att den lilla flaskan med siktförbättrare (till att blanda i spolarvätskan) var något "drickbart", och svor lite åt mig att han hade bränt sig lite i halsen! haha! Stackarn var törstig på flaket... Hos fam. Alexandersson var vi kvar till natten på deras nybyggda altan.

Lördag:
Hundvakt åt Samantha. Och eftersom jag inte träffat min sambo på några dagar blev det att hon & jag åkte dit upp och hälsade på han. Vi badade hela för/eftermiddagen. Så himla varmt & skönt i Sverige nu!  Kändes som evigheter sen jag såg my man, och när klockan blev mkt och värmen för varm för Samantha, fick jag lämna han, men inget fel med det, för jag känner mig så där barnsligt nykär och rullar tummarn i väntan på att han kommer hem!
Mamma och jag åkte och tittade på balen. Såg inte så mycket eftersom alla "civila" ska stå på samma gata som alla "ballerinor". Jag hann se Elin & Robin iaf, och she took my breath away! Såg så många fiiina klänningar. Alexandra Cs klänning var annorlunda, men i "Alexandra-stil" och läääcker på henne.  Hon tackade för alla grejer hon fått dagen innan, och tydligen hade mamma Irene sytt en silvrig balväska av disktrasorna hon fått. (som foder till väskan då..!) Jag VISSTE att de skulle komma till använding, för jag fick det förra året, och det var jag nästan tacksammast för, NÄSTAN!
Syster Nikki ringde och frågade om vägen til Js stuga. Jag erbjöd (läs:krävde!) att åka med och visa. Så vi åkte dit upp IGEN. Han blev himla chockad, och trodde vi var tyskar. haha. Vi 4 tog iaf (6 med hundarna Norma & Samantha) ett kvällsbad. Mycket bad för mig & Samantha den dagen.

Söndag:
Haha, kommer inte ens ihåg vad jag gjorde! Tydligen inget viktigt. Pratade andra världskriget med mormor. :) Höll mig inne för att undvika ännu mera brändskador på min kropp.

Måndag:
Har rensat rabatter, och planterat blommor i stora krukor. Byggt projekt-Svensson-ska-ha-ny-inglasad-altan i pappersmodell, eftersom jag insåg att jag är kass på att rita i 3D. Pappa skrattade mest åt det! Men han förstod ideén.

Idag är det en vecka kvar tills min 20-årsdag! Så ni vet. Ska gå och skriva önskelista. Men har ingen aning om vad jag vill ha. hmm..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tjena Bruden!!
Känner du någon 20-års kris än?
*hugs

2007-06-11 @ 19:30:44
URL: http://emelieahgren.blogg.se
Postat av: Monkan

hihi vi fyller på samma dag:D

2007-06-13 @ 10:10:22
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Sophy

Haha näe trodde inte riktigt de heller..=) Såå födelsedags dax alltså..=) Niice...bjuds de på sån där fin tårta då som du bakat för ett tag sedan..;0) Grattis i förskott! Kram

2007-06-17 @ 16:49:57
URL: http://sophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0