Yeeeah!

I dagarna har man som sökande till högskolor/universitet fått reda på om man blivit antagen eller inte. Jag sökte till hösten:

- Juridisk översiktskurs med handelsrättslig inriktning
- Tekniskt basår

Jag kom in på bägge! Wiihoo.. Inget som var överdrivet svårt heller :) Men eftersom jag ska bli De seriösas Gud till hösten valde jag att tacka Ja till Tekniskt basår..

 

Tekniskt basår
40 veckor

Har du funderat på att sadla om från humaniora och samhällsvetenskap till teknik? Basåret är en ettårig kompletteringsutbildning. Under förutsättning att man genomgår ett helt basår med godkänt resultat i alla ämnen/kurser ger det behörighet till och garanterad utbildningsplats på något av nedanstående program.
Tekniskt basår ger garanterad plats på något av följande program:
  • Biomekanik 180 hp
  • Byggingenjör 180 hp
  • Dataingenjör 180 hp
  • Elektroingenjör 180 hp
  • Energiingenjör ? förnybar energi 180 hp
  • Energiingenjör ? energi och samhälle 180 hp
  • Fastighetsingenjör 180 hp
  • Maskiningenjör ? konstruktion och produktionsutveckling 180 hp
  • Maskiningenjör ? konstruktion och design 180 hp
  • Mekatronikingenjör 180 hp
  • Utvecklingsingenjör 180 hp
  • Öppen ingång 90 hp

Egentligen finns det ingen ingenjörsutbildning som lockar till 100%, men Utvecklingsingenjör verkar intressant och Jocke sagt att det nog skulle passa mig.. Men first thing first, ska klara basåret. haha! Ända upp till Matte D.. Djisess!


So far, so long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0