2006

  Summering av året 2006 Bästa händelse:Måste väl vara att ta studenten och allt som hörde därtill. Klarblå himmel, champagne-frullen hos Krave och alla med ett glatt humör! Åka lastbil och sälja fiskpinnar på flaket, vinka a lá Drottning Silvia, spela blockflöjt och blåsa såpbubblor som gav fläckar på kläderna. J Blev förvånad & glad över att många kom hem och åt middag hemma hos mig som typ mamma & pappa Gamnis, Håkans tjocka släkt (haha!) och Jockes pal Martin på studenten. Men mest förvånad var jag när när jag ser Sofia Westlund står i mitt kök och skär gurkor. Trodde hon skulle göra tomaterna! ;) 
Sämsta händelse:Lämna dansen i Åmål. Tjises, dansat hos DCSW sen jag var 7, och jobbat där ett år. Mycket roliga minnen därifrån! Alla som bor kvar eller har flyttat, och jag inte sett på huuuuuuuuuuur länge som helst.  

Resor:Bulgarien-resan med Emelie innan studenten var perfa! Mycket slappande på stranden och på hotellet, lite buss äventyr, gratis drinkar och lite fest J Myyyycket sol! Mitt stipendium på 13 lakan till Örebro och Ung Entreprenörskapsvecka! Träffade många goa människor, lärde mig mycket, många bra föreläsningar (även några som var bra att sova till! Haha!), myyycket tävlingsanda och ett jädra anamma!  

Major happening:Flytta hemifrån och bli sambo! Och hela 30 mil söderut, till Halmstad. Ångrar dock inget för en nano-sekund. 

Kul att veta:Har pinsamt nog fått bensinstopp 1 gång, 300 m ifrån bensinmacken!Var i Örebro slott och skakade hand med deras Landshövding. ;) haha! Har varit ute 1 gång och festat sen jag flyttade till Halmstad. =/ Ambitiöst eller tråkigt?!


Varför gjorde jag det?:
Aerobic/step-upinstrukörs utbildningen i Maj. Okej, kul att kunna alla tecken och vad man inte ska resp. ska göra för att göra rätt! men then what..

Våren:Jobbade sjukt mkt med projektarbetet och modevisningen. Ibland ville man bara spy över det, men med Emelie fixar man allt! Vann tom. priser med företaget FashionAid, 3:epris för Bästa Tjänst och 1:a pris för Bästa Årsredovisning, sammanlagt en summa på 4000:-. Bitte! Försökte så ofta jag kunde åka till Halmstad och hälsa på J.  

Sommaren:
Tog det lugnt några veckor innan jag jobbade 5 v. Som vaktmästare på Riksbyggen. Myyyyyycket slappt! J Festade lite då & då också ;) umgicks väääääldigt mkt med J. Flyttade till den lilla ettan i Halmstad.Elin & jag tog en tripp söderut och hade en ganska knepig men skitrolig utekväll med Magnus. J Firade midsommar nere i Halmstad med Jocke och såg Magnus spy galla.. Ehuw!
I juli var det 1 år tillsammans och jag fyllde 19... :)
Tog självfallet studenten, och gick på en bal som jag hade större förhoppningar på.. Ångrar att mamma fick lägga en massa tid och slit på att fixa min klänning när jag inte hade så roligt som jag trodde jag skulle ha!


Hösten:
Flyttade ännu en gång till en 70kvm stor lägenhet. Ahh, space! Jobbade några ggr i veckan. Var i Göteborg med J och kollade hockey och åt på Hard Rock Cafe. Mumma!Annie kom på besök och vi ahde inflyttningsfest och filmkväll! 700 kort blev resultatet på en kväll.. J  

Jobb:
På våren jobbade jag som danslärare på DCSW i Åmål, sommaren, ah se ovan, och på hösten har jag livnärt mig på att undervisa i dans på Halmstad Dansklubb och varit runt i tex. Båstad och gjort Handslagsprojekt. Dvs, undervisat skolungdomar i dans. Tjänat ganska bra, och jobbat mycket lite J Hjälpt till på Ung Företagsamhet i Halland.  

Saknar:
Alla mina kompisar. Elin, Emelie, Camilla och Annie! Mina & Emelies förfester och alla ggr jag gråtit av skratt och kunnat balla ur med Elin, främst på träningarna. J Förfesten hos Fredrik med Annie, Krave, mig, Lundh och Jingfors sittande i ett minikök på 1*1 m och surplade min jordgubbslikör från Slovakien. Haha!  

Årets artist:
Justin Timberlake och Rihanna. Lugnt.  

Årets låt:
Sexyback, Aint no other man och självfallet Halmstadsbon Basshunters Boten Ana.  

Årets come-back!:
Carolina Gynning gjorde en come-back i tv 4. Hon verkar vara mer kvinnlig nu! och ursnygg i håret dessutom..

Go Britney! Att hon skiljde sig var bra, men att gå ut och festa sönder sig och bli äcklig(-are!) var sämre. Kanske inte någon större come-back, meeen..

Justin T! Oh my god!  

Big No-No:
BREDBANDSBOLAGET! Tviiii… 

That´s it!

42875-7642875-9842875-5842875-5142875-4942875-4242875-4042875-3742875-96


42875-7242875-3242875-2742875-2642875-1842875-1042875-842875-7

Tack för i år!!

Kommentarer
Postat av: Monica

Kul läsning!!!

2007-01-12 @ 11:36:09
URL: http://www.mollimonkan.se
Postat av: Jocke

Jasså du Monkan! Jag vet allt att du har varit ihop med Frank!

2007-02-06 @ 10:33:20
URL: http://www.myspace.com/kinanderist

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0