Veckans pinsamma.

Måndag morgon, och det har regnat under natten. Marika cyklar till skolan och ser ungefär 100m från övergångsstället att det lyser GRÖNT! "Jag hinner, jag hiiiinner!" tänker jag medan jag trampar på som en dåre. Precis när jag är 3 m ifrån blir det gult, och jag inser att jag inte kommer hinna. Så jag ställer mig på bromsen, och får en BREDSIDA en meter ut i vägen. Så med bakhjulet bredvid mig, får jag stop, och får helt enkelt backa för att bilar skulle fram.. Hade nog varit mer snyggt om jag var kille och13 år på en mountain-bike..

Tappade som jag nämnt tidigare ut en halv liter dricka på golvet inne på Max. Ställer mig i kassan. "Hej! Vad vill du ha?
"Ehum, jag har spillt dricka". "Okej, lite?" ."Nej, ganska mycket", säger jag och visar stort med händerna.

Skickar sms till min äldsta syster. "Hej! Ska ni ut & svira imorgon?". Får tillbaka: Från vem? Jag svarar: Men hallå. Mika. Vem trodde du? Jessica Almenäs? Får svar igen: Men jag heter Maja och är 9 år.
Svarar inte tillbaka, utan inser att Camilla heter MillaBilla i telefonboken, och att det första numret jag skickade till, är ett gammalt nr. Men hur det kommit till Maja, vet jag Inte.

Veckan är inte slut än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0